fredag 12 december 2014

Jag lyssnade på mej!

Min kiropraktor sa ju att jag skulle lyssna på kroppen och gärna ta en massage eller något annat som gör gott för kroppen. Så idag skippade jag träningen och tog mej iväg till Jenna på Dannilee´s här i Tumba. Om jag hade väntat mej en myspys-behandling så var det heeeelt fel!

Jenna är en söt, vänlig tjej - med finska nypor! Intet ont anande la jag mej på britsen under ett tjockt täcke. Hon började lite snällt... och sen hittade hon första knutan och efter den 217 stycken till. Hennes fingrar lyckades hitta varenda stel sena och hård muskel som fanns i hela ryggen. Så det där med myspys var ju lixom bara en dröm. Här fixades det knutor och stela muskler på löpande band. Det behövdes iofs mer än myspys.

En halvtimme senare var mååånga knutor upplösta och kroppen kändes betydligt mjukare. Jag behöver nog några rejäla behandlingar till innan det blir myspys, men sen! Sen är tanken att kunna ligga där och bara njuta av behandlingen. För nog sjutton vet Jenna vad hon sysslar med! Hennes fingrar hittar det mesta kan jag lova.

Så har ni julklappsproblem och bor i närheten av Tumba så är mitt tips att köpa ett presentkort på valfri behandling. Jag kan lova att den ni ger det till blir nöjd. Varför inte ge det till er själv? Alla behöver en massage. Det är bra för hela kroppen och knoppen! Jag ser redan fram emot nästa gång, även om det gjorde för jäkla ont idag.

Nån sa att man borde ha en massör, en revisor, en advokat och en snickare i familjen. Då har man täckt in allt man kan behöva hjälp med. Jag har en Martin, det går bra det med  :-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad av ett litet fotavtryck: