torsdag 6 november 2014

En av mina drömmar...

Idag har jag gått runt på mässan hela dagen. Just nu är det ju Allt om Hälsa och Mitt Kök och den där första brukar jag alltid vara lite extra nyfiken på. Jag har ju varit med som utställare förut när jag jobbade på Viktväktarna och känner miljön och atmosfären ganska väl. Så det var där jag började idag.

Jag började längst bort i hallen och av en händelse var det där som Fredrik Paulun hade sin monter. Vi hälsade glatt och när jag gick därifrån var jag fullastad med en massa spännande grejer som jag nu ska äta mej igenom och se vad jag tycker om... ni får veta hur allt smakat när jag ätit det ett tag.

Jag gick långsamt igenom alla utställare, pratade med några, men passerade mest. När jag kom fram till Sussie på Curves kände jag mej som en packåsna och fick ställa av mej lite grejer hos henne innan jag fortsatte. Jag blev nertryckt i en maskin också, "för jag skulle minsann inte komma undan träningen idag inte". Och bildbevis blev det också...

Årets tema är "Balans" och det är ju precis det hela mitt liv har handlat om hittills och det jag nu hittat. Så många av utställarna handlade om mindfulnes och yoga, men här fanns även träningsresor. Min dröm är att kunna åka iväg på en sån. Men 12 000 spänn för en vecka känns helt och hållet omöjligt just nu, förstås. Men det finns ju kortare varianter... och en sån kan vara en weekend på Körunda med Paolo Roberto eller kanske Blossom.

Körundas VD Lotta hade en "mysmonter" mellan de olika utställningshallarna, där kunde man sitta och blogga och ladda både sina egna och mobilens batterier. Lotta berättade om Körunda, om boendet och området och allt man kan göra där. Jag blev förstås sugen på helgen med Blossom 22-23/11... en helg med fokus på detox, skönhet, yoga, träning och livsstil... visst låter det härligt! Men just nu finns inte pengarna till detta... tyvärr. Jag hade behövt det!

Det är alltså en av mina drömmar; att åka på en träningsresa (gärna till värmen) eller iaf en helg med träning och inspirerande människor. Men det får nog förbli en dröm ett ganska långt tag framöver... får väl sätta mitt hopp till alla olika tävlingar jag var med i idag... hoppas hoppas hoppas!

Men ett besök och en lunch på Körunda ska det iaf bli. Alltid nåt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad av ett litet fotavtryck: