onsdag 15 oktober 2014

Spontana möten

Melika Zavareh
Jag älskar när man träffar folk på konstiga platser och när spontana möten uppstår. Så var det i somras när Nadja och jag åkte mellan olika event och står och pratar på tunnelbanan. Vi pratar om Lilla Bloggdagen och rätt vad det är så börjar en väldigt snygg kvinna prata med oss. Hon frågar om Bloggdagen och vi börjar prata. Vi ska dessutom gå av på samma ställe och sedan gå åt samma håll, så vi fortsätter att prata.

Kvinnan heter Hanna Liska och driver en PR-byrå. Och är dessutom supertrevlig!!! Idag hade samma Hanna pressdag på sin PR-byrå och vi gick dit. Bästa läget på Kungsgatan, i en gammal härlig fastighet, några trappor upp - där har hon sitt lilla näste. Å här visade hennes olika företag upp sina grejer. Fiiina grejer och treeeevliga människor. Väldigt trevliga!

Här fanns kläder, smycken, paraplyer, skor, smink och... nagellack!!! Det var det första jag såg och då var det ju ganska kört! Men jag bestämde mej för att kolla in allt annat först, för att kunna stanna så länge som möjligt vid godsakerna i sista rummet och de där nagellacken. Jag hittade jättesnygga bikinisar och saronger, härliga naturinsprirerade smycken, STORA halsband och coola träskor. Vi tittade, klämde och kände. Å sen gick vi in i sista rummet... till nagellacken  :-)

Här stod tre supertrevliga tjejer från Viva La Diva Cosmetics och visade en massa härliga grejer. Å inte bara det! Vi blev sminkade också! Så himla kul för mej med mina nya ögon. Jag som inte haft ögonmake sedan jag var typ 15 eftersom ögonlocken hängt så mycket. Nu fick jag knallgrön, glittrig eyeliner och ögonbrynen målade. Jag fick även tips på hur ögonbrynen ska se ut och vad jag ska säga till tjejen som fixar dem. Nadja fick en skitsnygg smikning med både ögonskuggor och eyeliner. Hon blev så himla fin! Här hängde vi läääänge, pratade, fick tips, skrattade och hade så otroligt trevlig att vi knappt ville gå därifrån. Men vi kom överrens om att vi skulle åka upp till tjejernas kontor och prata mer en annan dag.

Så var det dax att gå och då fick vi med oss en massa härliga grejer. Vad sägs om en jättefin necessär full med läppstift, eyeliner, ögonskuggor och nagellack? Jag blev så himla glad! Trevliga människor, spännande produkter ( som dessutom inte är svindyra - tvärtom!) och dagen var inte ens slut där...

Tack Hanna för att vi fick komma och tack för att vi fick träffa alla otroligt fina människor som du har runt dej. Hoppas vi ses snart igen  :-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad av ett litet fotavtryck: