söndag 26 oktober 2014

Smidiga barnkalas

Hur gör man när man är bjuden på ett event för barn när man inte har några små barn? Jo, man lånar ett! När Lillpojken bodde hos oss tog vi med honom på alla grejer, men just nu har vi ju ingen lillpojke -  så tills vi får en ny familjemedlem lånar vi en unge och jag tog faktiskt med mamman också  :-)

Vi skulle få vara med vid lanseringen av Elins Kalaskasse på Skyddsrummet inne på Söder. Jag visste egentligen inget mer än att det skulle vara ett regelrätt barnkalas med ansiktsmålning och grejer. Vad jag inte visste var att det skulle vara en miljon små människor på ett ganska litet utrymme... det kryllade av minimänniskor vars ägare försökte hålla jämna steg med dem. Det gick så där...

Lånebarnet Mary och Mamma Gunilla släpptes lösa medan jag själv inventerade tårtutbudet och parkerade mej i ett hörn. Från mitt hörn hade jag koll på det mesta och medan jag stod där och smaskade kladdkaka, princesstårta, schwartzwaldstårta, delicatobollar och kanelbullar träffade jag en massa gamla bekanta och hade jättetrevligt.

Grejen med Elins Kalaskasse är att du knappt behöver göra ett handtag själv när det gäller barnkalaset. Man går bara in på närmaste dator eller mobil, väljer tema och antalet gäster och får hela kalaset hemkört direkt till dörren. Tyvärr medföljer inte lekledare eller städning före och efter, men det kanske man klarar själv när man har hjälp med det andra. Det som ingår är en hel dukning och pynt, tårta, korv, saft och tilltugg, godispåse mm. Klart smidigt kan jag tycka, men mina grabbar går nog inte med på att jag fixar kalas åt dem... kanske om de får ha pirattema: tål att tänka på till Juniors 20-årskalas i januari  :-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad av ett litet fotavtryck: