tisdag 23 september 2014

Viktväktarnas matkasse - så bra!

Fredagsgryta som vi gjorde om lite...
Många av våra bekanta har matkasse, varje vecka. Vi har inte testat förrän nu eftersom vi har tid att handla, tycker det är lite av en sport att hitta bra priser och oftast gör det tillsammans. Men nu skulle vi iaf testa Viktväktarnas matkasse under en vecka och utvärdera. Det är faktiskt himla smidigt!!!

För 699 kr i veckan får man en veckas middagar för fyra personer hemkörd till dörren. Det är ju faktiskt en helt ok summa. Vår matkostnad brukar ligga på ca 4000 kr för tre vuxna, men då ingår förstås lite annat också och särskilt basvaror som mjölk och frukostmat. Vi äter dessutom lunch hemma och även om den mest består av sallad, så kostar ju även det. Men 699 kr för 20 portioner, hälsosam, PP-beräknad mat tycker jag är helt ok. Vet inte vad andra matkassar kostar, men jag tycker det är ganska rimligt.

Himla god moussaka
Maten vi fick hem var kanonfräsch! Och det var massor! Det räckte gott och väl till de planerade måltiderna och eftersom vi bara är tre så fick vi en matlåda över varje dag. Jättebra när jag ska sitta i Tingsrätten.

Menyn var väl komponerad och varierad, men eftersom vi inte var hemma varje kväll så fick vi möblera om lite och ta den mat som passade bäst just då. Det är väl det som kan vara ett problem med just en matkasse. Har man många kvällsaktiviteter så blir det svårt att följa en given plan, å andra sidan fanns ju maten hemma och vi behövde inte stå med näsan i kylen och fundera när planerna kastades om. Mat fann ju, recept också - frågan var bara vilken dag man skulle ta vad.
Het kyckling

Men det löste sej fint och vi har nu ätit oss igenom hela menyn och smakat alla recept och vi har en vinnare! Moussaka! Viktväktarnas moussaka är så otroligt god! Å bara 9 PP! Både gott och smalt - det kan ju inte bli bättre!

Så jag måste säga att jag är förvånansvärt nöjd! Maten i Viktväktarnas Matkasse var fräsch, den var god, det var smidigt att få allt hemkört och inte jättedyrt. Jag kan alltså tänka mej att testa igen.

Gick jag ner nåt i vikt då? Njae... jo... ett helt hekto. Men det berodde asbolut inte på matkassen att det inte blev mer, det var nog all chokladens och champagnens fel... Å den låg inte i kassen  :-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad av ett litet fotavtryck: