lördag 27 september 2014

R E A 15 år!

I torsdags hade REA premiär på Intiman. REA-gänget firar 15 år, fast egentligen är det bara Anders Lundin som får fira eftersom han är den ende kvar från ursprungsuppsättningen. Men de andra kanske är där som moraliskt stöd? Å det är ju ganska praktiskt att de kommit in folk vart efter, då kan man ju fira lite då och då  :-)

REA har alltså flyttat in på teaterscenen och lämnat krogen, vilket förstås är lite annorlunda både för ensamblen och publiken. En helt nykter publik lixom... Röda trådar har väl kanske aldrig funnits i deras shower, eller...? Den röda tråden är väl egentligen precis vad REA står för; Roligt, Elakt och Aktuellt. Här blandar man nyheter hej vilt och driver glatt med kreti och pleti OCH med sej själva. Självdistansen är total!

Media har hyllat Ola Forssmed och jag måste hålla med. Han är outstanding! Särskilt när han visar hur en hjärt-och lungräddning går till och när han imiterar Skavlan. Å andra sidan så är Sussie Eriksson och Anders Lundin helt suveräna när de gör After Dark och byter kläder som värsta fjortisarna ( i ett jäkla tempo alltså). Sen var iofs Lundin galet bra som Jonas Gardell också och Rachel Molin som kundsupporter och... det är svårt att hitta favoritsketchen.

Vi var inbjudna till premiären och det var typ varenda komiker också. Vi såg Ann Westin, Henrik Hjelt, Mikael Tornving, Fredrik Lindström, ÖB-Tobias och min husgud Björn Skifs!!! Men det roligaste var nog när jag träffade min Gambia-vän Carina Lidbom som tittade väldigt noga på mej och sa att jag såg annorlunda ut... Vi sågs i juni senast, innan alla förändringar. Jag sa bara att "Japp, jag är tio år yngre" men sa inget om mina operationer (ögonlock + bröstförminskningen = ser pigg och smal ut). Det kan jag berätta nästa gång vi ses. Det är kul när folk ser att det hänt nåt, men inte förstår vad  :-)

Det var en himla rolig kväll med många skratt och härliga människor. Det är lite speciellt när flera hundra människor skrattar tillsammans så tårarna rinner. Det här är en feel-good-föreställning som hela familjen kan vara med på. Humor blandat med musik i en lagom mängd, med väldigt fyndiga texter. En show för den som vill skratta alltså! Åsså är det faktiskt lite naket också... Jag säger bara; Ola Forsmed... i nakendans...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad av ett litet fotavtryck: