onsdag 3 september 2014

Orkar inte så mycket än...

Så himla skoj det var att komma iväg lite, träffa Annelie och alla andra bloggare igen. Alla vet vad jag varit igenom och kramade mej försiktigt. Å alla sa samma sak: Vilken skillnad! Nu är jag ju faktiskt liten på riktigt, inte bara till längden.

Vi gick i samlad tropp in i visningslokalen där ICA, Polhem PR och Jungrelations hade dukat upp årets Icajul. Vi fick smaka på äppelglögg som var jättegod, innan vi satte tänderna i alla fina grejer. Annelie och jag gick runt, fotade och pratade med folk. Så mycket fint!

Jag älskar ju julen och kan frossa hur länge som helst i alla mysiga pynt och tillbehör. Inredning har börjat roa mej mer och mer faktiskt, det kanske är Annelies "fel" eller också håller jag kanske på att bli vuxen. Men det får inte bli för mycket. Inga krusiduller, det ska vara stilrent. Å trenden som är just nu passar mej faktiskt bra just därför. Det där med att chabby chic och helvitt försvinner, krusidullerna åker ut och in kommer det varma stilrena. Samtidigt är man fri att blanda in klenoder och äldre grejer.

Så ser det alltså ut hemma hos mej. En modern tv-del med hip soffa, men en matdel som har ett gammal skåp och bord. Som min person alltså; lite gammalt och lite upphottat  :-)

När vi kollat in alla grejer fick vi lunch och den åt vi tillsammans med Annika. Smurfen i mitten brukar det heta och mellan en fotomodell och en snygging kommer man inte riktigt till sin rätt kan man väl säga. Men jag gjorde så gott jag kunde och sträckte på mej så mycket det gick. Vi åt och pratade, tänkt så mycket det finns att prata om när man inte sett på ett tag. Annelie har jag ju faktiskt inte sett på drygt en vecka...

Maten vi fick var supergod! Det bjöds på saffranslax, rotfruktsgratäng, ärt- och blomkålskräm, skinkmacka och sallad med granatäpple. Å till dessert fick vi saffranskladdkaka och cocosrutor. Hojta om ni vill ha recept så fixar jag det. Allt var fantastiskt gott! Särskilt gratängen, jag som inte ens gillar gratäng. Å andra sidan var saffranskladdkakan himmelsk och jag är inte överförtjust i saffran heller... Ibland blir man överraskad över sej själv.

Med oss hem fick vi en liten goodiebag med bla en supersmart sked
som man kan använda som termometer. Jag tänkte hålla på den och ge den till Martin i julklapp men tänkte att han nog vill använd den innan dess. Den kan komma till användning när jag beställer julgodiset lixom... Å så fick vi en ljusslinga med små cheruber som var jättesöt. Den ska definitivt upp så fort det går!

Grejerna ni ser på bilderna kommer ut i Ica´s butiker runt vecka 42. Ni kanske tycker det är tidigt, men det är ungefär då som de flesta butiker börjar packa upp. Mej gör det inget! Hösten kan vi hoppa över, julen får gärna börja 1 november och hålla på till 30 mars  :-)

När jag kom hem kollapsade jag, men det är väl helt ok att göra när det faktiskt bara är fem dagar sedan operationen? Tänk va snabbt tiden går. Snart ska jag på återbesök.

2 kommentarer:

  1. Skeden var ju jätte praktisk, kommer man att kunna köpa den på ICA???

    SvaraRadera
    Svar
    1. Yes! Tror den kommer i butikerna v42, men det kan jag ha missuppfattat. Men den kommer!!!

      Radera

Jag blir så glad av ett litet fotavtryck: