tisdag 5 augusti 2014

Fixat lite

Redan innan 8 var jag uppe i morse. Då hade jag sovit klart och var pigg. Jag har faktiskt börjat sova himla bra och vaknar nu inte mer än kanske 8-10 gånger per natt, mot 25-30 förut. Och det märks verkligen på dagtid. Jag är mycket piggare och klarare i skallen. Så skönt!

Det första jag gjorde var att lägga mej i badet. Jag skrubbade varenda centimeter, så gammal hud försvann och ny frisk hud kom fram. Jag kände mej superren efter badet och betydligt fräschare än innan. Nu är det bara att fixa lite ny bränna på nya skinnet  :-)

Sen åt jag en snabb frukost och så skyndade vi ut med Baileys innan det blev för varmt. Å självklart började det regna medan vi var ute. Så promenaden blev bara hälften av vad vi tänkt... men men, bättre än inget. Får ta igen det ikväll, för nu är det fint väder igen.

När vi kom hem från promenaden torkade vi och sen gick jag upp till Vårdcentralen för att reda ut lite frågor. Det är enklare att gå de 100 metrarna dit än att ringa. Men några svar fick jag knappt ändå... så imorrn får jag ändå ringa runt lite för att reda ut grejerna. Från vårdcentralen gick jag ner till centrum för att hämta ett paket från Cellbes. När man beställer grejer därifrån har jag hört att man är gammal, så då är jag väl det då... När jag gick hem började det regna igen, men Martin kom och mötte mej med paraply så det gjorde inget.

Väl hemma packade jag upp paketet medan han fixade lunch. Till mej fanns det snygga toppar och underkläder och till Martin shorts och linnen. Sen fanns det lite presenter och julklappar där också... så nu börjar julklappshögen att ta sej också. Det är ju trots allt bara 141 dagar kvar!!!

Min hög med "efteroperationenkläder" börjar ta sej. Nu finns det några nya toppar i stl 36-38, en klänning, en bikini + extra överdel i medium, en behå i C80 och en sportbehå i medium. Läkaren sa att jag skulle få medium eller möjligen en C-kupa, så jag har chansat lite. När grejerna kostar 30-50 kr så är det ok att chansa tycker jag. Å jag måste ju ha nåt som passar, det mesta kommer ju att hänga och vara alldeles för urringat. Sen tar det iofs nästa ett år innan man verkligen ser slutresultatet, men ändå...

Medan vi åt lunch kollade vi ikapp på lite grejer på tv och jag passade på att fixa mina naglar både på händerna och fötterna. Så nu är jag redo för en inspelning på torsdag, tingsrätten på fredag och en grillfest på lördag. Kanske håller de även över eventen nästa vecka också, men det är tveksamt.

Hela eftermiddagen har gått åt till att komma ikapp med mail och planera Lilla Bloggdagen. Samtidigt som ett öga hålls på nyheterna om branden. Det är läskigt med den stora branden och alla som blir drabbade. Vi har bekanta som inte vet om de har kvar sitt hus snart eller ej... usch och fy!

Så en hel del har jag faktiskt lyckats fixa redan. Resten tar vi imorrn  :-)

1 kommentar:

Jag blir så glad av ett litet fotavtryck: