onsdag 11 juni 2014

Jag suger i mej sol!

Nu är det verkligen min tid på året!
Solen skiner och jag utnyttjar varenda sekund. De senaste dagarna har vi haft 25 grader varmt här i Tumba och det är inte många minuter jag varit inomhus. Kroppen lever upp och känns mycket bättre! Jag jobbar i trädgården, sitter ute och läser, njuter och har energi som bara den! Det är precis som det satt en solcellspanel uppe på skallen som nu laddar upp hela mej och jag orkar hur mycket som helst!

Nu håller jag på att vänja mej rätt bra med mitt liv som hemmafru, nä just det... lyxsambo var det ju! Igår när klockan närmade sej 15 och jag i vanliga fall borde varit på jobbet, duschade jag hunden i vattenspridaren istället. Det är faktiskt en mycket trevligare syssla än att jobba  :-)

Martin har suttit hemma och jobbat med nåt ett par dagar, så lunchen har vi ätit tillsammans, men mer än så har jag inte sett honom. Han har varit så inne i det han gör så det knappt gått att få kontakt med honom. I såna lägen föredrar jag att han sitter på ett kontor faktiskt... Jag hoppas verkligen att han får ett jobb snart. Vi har börjat fundera över om hans utländska efternamn sätter käppar i hjulet för honom? Han är ju bra på det han gör och får rekommendationer från alla möjliga håll och jobb finns det gott om, men han kommer inte ens på intervjuer... ska han behöva byta namn för att få ett jobb?

För att slippa fundera så mycket så har vi iaf bestämt oss för att åka till Öland några dagar. Senior är inkallad som husvakt medan vi är borta, så få inte för er något nu. Han är bättre än en vakthund ska ni veta! Livsfarlig! Dessutom har vi en granne som har superkoll både på vårt hus och sonen... Så vi känner oss trygga med att vårt hem får vara ifred medan vi är borta. Så det ser ut att bli en midsommar på Öland i år. Det var väl sisådär 18 år sedan sist, när Junior var ganska färsk. Å jag som firade mina första 11-12 midsomrar på ön...

Så idag ska jag väl börja städa lite, kolla vad vi ska ha med oss och förbereda lite. Men Guldfynd ringde igår, så jag ska hämta min ring också och hälsa på en snabbis hos vår arvtagare på Viktväktarna innan hon öppnar idag. Men först ska hunden få en promenix, inte så långt för det är redan ganska varmt.

Just nu mår jag väldigt bra! Hoppas det håller i sej länge!


3 kommentarer:

  1. Martin kan väl ta ditt efternamn, det är ju snyggt? Fast ni kanske bör gifta er då? Min yngste son tog sin fästmös efternamn då de gifte sig, rätt käckt faktiskt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, det är väl en tanke vi haft... men som sagt; då borde vi ju gifta oss och den bollen ligger hos honom ;-)

      Radera
  2. En jobbansökan måste sticka ut i mängden. "Standardiserade" ansökningar på mail,identiskt lika till utformningen tenderar att inte ens noteras av arbetsgivare.För mig var det tvärstopp tills jag handskrev min ansökan,två droppar väldoftande parfym stänkt på kuvertet. Den kvinnliga personalchefen ringde och en vecka senare hade jag ett jobb.
    Den kvinnliga personalchefen är dessutom numera min lagvigda hustru. Så kan det gå när inte haspen är på:-)

    SvaraRadera

Jag blir så glad av ett litet fotavtryck: