tisdag 20 maj 2014

Grace of Monaco - galapremiär!

Igår hade Martin och jag en himla rolig kväll! Vi var nämligen inbjudna till galapremiären på Rigoletto av filmen Grace of Monaco. Med galaklädsel, champagne, snittar, mingel och allt  :-)

Förberedelserna började redan i helgen, då fixades naglar som sedan skulle hittas kläder till... Med mörklila naglar var det ju inte helt lätt. Ibland är jag ganska osmart... I söndagskväll började jag gå igenom lämpliga kläder. Galaklädsel... hur mycket gala då? Jag har flera glittriga långklänningar och fodral, men kände att det var lite för mycket och ganska opraktiskt att åka tåg i. Dessutom skulle det eventuellt bli ombyte på en toalett på tingsrätten...

Valet föll till slut på en röd klänning med detaljer i guld och till det bruna pumps och lite smycken. Allt packades ner på morgonen och Martin körde mej till Tingsrätten med hela packningen. Tack och lov blev eftermiddagens mål inställt så jag kunde åka hem och byta om. Ibland blir man glad när saker trasslar till set i rätten... Alltså fick jag ganska gott om tid att fixa till mej hemma och slapp dessutom att släpa på en väska. Men pumpsen fick stanna hemma, regnet öste nämligen ner och temperaturen sjönk. Så de ingångna och sköna stövlarna åkte fram istället.

16.30 gick vi hemifrån och mötte upp Sofia från tidningen Se och Hör utanför biografen för att ta en Instagram medan vi tog oss i på biografen och blev fotade där också. Har ingen aning om vi hamnar i papperstidningen, det visar sej  :-)
bild tillsammans. Bilden åkte genast upp på deras

Jag passade på att kramas lite med Lotta /Vimmelmamman som jobbade. Å sen tog vi oss längre in i foajén för att smaka på champagnen och snittarna, Martin tog ett glas cognac också. Medan vi tuggade i oss av godsakerna kollade vi in de andra som kom in genom dörrarna; Kjerstin Dellert, Marie Ljungstedt, Gunilla Pontén, Michael Bindefeldt, Katerina Jonouch, Shirley Clamp och en massa andra!

Sen var det alltså dax att se filmen och den var väldigt sevärd! Jag lärde mej en massa om Europas historia som jag inte vetat mycket om innan. Det enda som störde mej var en del rejäla närbilder medan kameran rörde sej och det tycker jag är jobbigt medan Martin inte berörs allt. Jag tycker absolut att man ska se filmen! Man har hittat precis de rätta skådespelarna och otroligt fina miljöer. Å nog kände man igen sej! Killarna och jag var i Monaco för några år sedan och såg en del av det som visades i filmen. Men nu är jag sugen på att åka tillbaka och visa Martin det lilla furstendömet.

Tack Se och Hör och Zap events för att vi fick komma  :-)


1 kommentar:

  1. Så vacker du är i din röda klänning, waow.
    kramis

    SvaraRadera

Jag blir så glad av ett litet fotavtryck: