tisdag 29 april 2014

Kahls - bästa butiken i Kungens Kurva!

I onsdags var jag och Martin inbjudna till invigningen av det nya köpcentret i Kungens Kurva. Det som ligger tvärs över gatan från IKEA och faktiskt är som en del av IKEA... Jag visste knappt att det skulle bli ett nytt köpcenter där förrän en av våra medlemmar berättade att hon var med om att starta en ny Kahlsbutik där. Å det var hon som fixade en inbjudan till mej och en till, plus respektive.

Så vi rafsade snabbt ihop allt efter jobbet i onsdags och drog iväg. Allt började 19.30 och vi var där knappt en timme senare, så är det när man måste jobba. Det var väldigt lite folk på plats, lite tråkigt när det borde vara ett myller av folk och pompa och ståt när det är invigning. Men men... lite skönt att slippa trängsel så man kunde titta på alla butiker i lugn och ro. Alla förresten... alla utom de två sportbutikerna som jag var väldigt intresserad av... men de hade stängt... på invigningskvällen!!! Hur tänkte man där???

Vi tog förstås sikte på Kahls och fastnade lixom där. Det fanns ju så mycket gott att smaka på!!! De har bla min favoritlakrits, något vår vän vet om och lät mej äta hur mycket jag ville. Det är en salmiakdoppad yoghurt med lakrits i, sååååå ljuvligt goda!!! Å jag fick med mej en sån påse hem också, love you T  :-)

Niklas som är butikschef berättade om den nya trenden Drop-coffe, som innebär att man väljer ut en kaffeböna som sedan mals på plats och sen häller man långsamt kokade vatten över det malda kaffe och får en egen liten hemmabryggd kanna kaffe att njuta av. Jag som inte gillar kaffe särskilt mycket kan inte säga varken bu eller bä om detta, men de som faktiskt gillar drycken tyckte att det smakade fantastiskt. Ni får prova själva helt enkelt! Jag tycker det är en kul koncept iaf.

När vi ätit oss fulla på allt gott tog vi en sväng i de andra butikerna och där fanns en hel del av intresse. Flera inredningsbutiker med olika teman och självklart de obligatoriska kläd- och smyckebutikerna, det ska öppnas ett Dressman också inom kort. Miljön var jättefin och det fanns många ytor där man bara kunde sitta och vila sej en stund och då ha utsikt över halva Skärholmen. Ett perfekt ställe att sitta och jobba om man behöver, så pass rogivande och mysigt var det.

När vi kollat in allt och ätit lite snittar och sånt som de andra butikerna bjöd på gick vi tillbaka till Kahls och åt lite mer godis. Jag har en känsla av att vi kommer att besöka dem ganska ofta nu när de flyttat till "rätt" sida om stan. ALLT finns där! Lakrits i en mängd olika former och sorter, choklad, te och kaffe. Dessutom till bra pris! Så åk dit och ta en titt och missa inte lakritsfudgen, lakritsen i hallonskal och allt annat som man inte kan vara utan.

Jag fick med mej en goodiebag hem som hette duga och vet ni? Jag har fortfarande lite gott kvar i skåpet! Det trodde ni inte va? Favoriten är fortfarande kvar... den ska jag äta upp någon dag när jag känner mej riktigt lyxig eller låg... vet inte när den passar bäst. Alltid kanske... å sen är det inte långt bort när jag vill köpa nytt. Kahls har kommit till Kungens Kurva - jabba!!! Eller yummie...  :-)


1 kommentar:

Jag blir så glad av ett litet fotavtryck: