måndag 3 mars 2014

Vinn boken Våga av Hillevi Wahl

Så har jag äntligen läst Hillevis Wahls bok Våga. En bok som jag varmt kan rekommendera till alla som är beredda att jobba lite på sin personliga utveckling eller som bara är nyfikna på hur man skulle kunna jobba med sej själv. En varm, självutlämnande och fruktansvärt intressant bok!

Hillevi drar paralleller med orientering när det gäller den personliga utvecklingen och den väg som hon föreslår att man kan ta. Egentligen jämför hon hela livet med orientering, kanske en livsorientering på nåt slags sätt. Och jag håller med henne! Man kan absolut likna livet med en orienteringsbana och använda samma termer för att komma framåt, utvecklas och till slut komma i mål. Man behöver ju en karta för att veta vart man ska och inte bara irra runt, och man har små kontroller som man gärna ska hitta på vägen för att veta att man är på rätt väg och när man väl kommer i mål är man så jädras nöjd över sej själv och växer några centimeter till.

Men så enkelt är det förstås inte... ibland tar man ut fel väg, ibland hittar man inte kontrollerna, ibland går man vilse i dimman och ibland orkar man bara inte fortsätta. Det spelar ingen roll om det handlar om orientering, självutveckling, en språkkurs eller att gå ner i vikt. Hillevis tips funkar vad man än vill lyckas med! Och Hillevi själv är det levande beviset på att det går! Även om man är en trasig alkisunge, en fd anorektiker eller vad man nu har i bagaget så kan man lyckas. ALLA kan lyckas!

Jag tycker alltså att alla borde läsa boken. Här finns en mängd handfasta råd på hur man börjar och sedan tar sej igenom sin personliga utveckling, vad man än vill utveckla... För egen del fick jag en massa bra tips när det gäller att komma igång med och även komma vidare med löpningen. Jag är inte dålig som inte springer året runt, flera gånger i veckan. Nä, jag är bra för att jag springer oftare än dem som sitter i soffan och kollar på tv. Så det så!

Å nu har ni alltså chansen att vinna en egen bok. Det enda ni behöver göra är att gilla Fd Ensamma Mamman på Facebook, genom att klicka HÄR. Svara här under på frågan: I vilken bok beskriver Hillevi sin uppväxt? Berätta även vilken dröm du har som du är beredd att jobba för och skulle vilja förverkliga.

Svara här under i en kommentar och uppge även din mailadress, så jag kan kontakta vinnaren. Tävlingen pågår tom söndag 9/3 kl 23.59.

9 kommentarer:

  1. Jag vill jättegärna vinna! Det verkar vara en bok för mig.

    Hillevi berättar om sin uppväxt i boken: "Kärleksbarnet : en berättelse om alkohol, bingo och brutna löften"

    Min dröm, som jag självklart är beredd att jobba på, är att skriva böcker.

    Min mailadress är: nena_p63@hotmail.com

    SvaraRadera
  2. I boken Kärleksbarnet.
    Min dröm är att kunna resa och ha ork och resurser till att hjälpa människor i nöd.

    SvaraRadera
  3. Hon skriver om det boken Kärleken. En bok som verkar vara en ganska smärtsam men bra bok.
    Jag har en dröm om att få ett eget boende som jag kan inreda hur jag vill med tillsammans med Mary. Ett hem som jag kan göra till mitt.

    SvaraRadera
  4. Hej
    Jag vill vara med. Det rätta svaret är Kärleksbarnet. Följer dig sedan tidigare på fejjan så klart :D
    Tack för en så ärlig och fin blogg!
    Nadja

    SvaraRadera
  5. Vivi Samuelsson8 mars 2014 kl. 10:57

    Hej
    Jag vill gärna vinna.
    Följer dig på Facebook och bloggen.
    Rätt svar är Kärleksbarnet.
    Dröm som jag vill förverkliga är en som jag haft sen jag gick 9:an. Jag vill resa i Jesus och lärjungarnas fotspår. Se platserna som jag läst om.

    SvaraRadera
  6. Hej! Första gången jag tittar in på din blogg men det lär säkert bli fler gånger :)

    SvaraRadera
  7. Kärleksbarnet heter boken där Hillevi beskriver sin uppväxt.

    SvaraRadera
  8. Hej där =)
    Jag är ledsesen men jag har inte läst någon av hennes böcker men drömmen jag har är nog att kanske våga börja sy på heltid och klara mej på det kram // Pethra

    SvaraRadera
  9. Boken heter Kärleksbarnet.
    Jag drömmer inte stort! Vill bara ha vardag med min särbo (sedan fem år) som idag bor 20 mil bort. :)

    SvaraRadera

Jag blir så glad av ett litet fotavtryck: