torsdag 1 augusti 2013

Poff! Borta!

Så är det redan augusti, juli försvann med raketfart. Swosch sa det! Poff! Borta! Jag har tagit vara på varenda minut av julis 31 dagar och ändå försvann de fortare än fort. Men vi har gjort mycket och alla guldstunder sparas närmast hjärtat  :-)

Några av guldstunderna är förstås vår Londontripp, särskilt när vi åkte båt på Themsen. Så härligt! Och när vi låg och solade i Hyde Park och hade sååå ont i fötterna... så mysigt!

Sen har vi alla våra mysiga promenader här på Öland. Vädret har varit helt fantastiskt och promenaderna hur många som helst. Att ha sol 28 dagar av 31 möjliga är lyx! Att gå i skogen i kvällssolen och bara njuta är guldstunder som jag inte kan få för många av. Att ta med kameran ut och fota allt man ser och sedan upptäcka att nästan varenda bild är bra, det är magiskt.

Juli försvann och den var helt perfekt! Nu tar augusti över och jag hoppas att de 31 dagarna också ska bli bra trots att vi inte har semester så många dagar till. Det är en hel del inbokat; bloggkryssning, inflyttningsfest hos sonen mm. Kuliga saker!

Med bara två dygn kvar här har vi så smått börjat packa ihop oss. Sängarna är renbäddade, det mesta är tvättat och kylen börjar tömmas. Som sista guldstund ska vi äta middag på Lammet & Grisen på lördag tillsammans med killarna. Sen åker vi hem, medan killarna är kvar några dagar till.

Guldstunderna måste sparas och tas fram när livet känns grått och trist. Hösten och vintern kommer nog bli lång och kall, då är det mysigt att tänka tillbaka och ta fram bilderna från sommaren.


1 kommentar:

  1. Jag lever i nuet på alla de sätt och vis. Idag är jag nöjd, så långt... som du vet har jag mycket att fixa och trixa med. Redan augusti, ja!

    SvaraRadera

Jag blir så glad av ett litet fotavtryck: