lördag 24 augusti 2013

Ett skojigt dygn framför mej!

Äntligen är det dax! Vaddå tänker ni... Jo, för den där bloggkryssningen som jag jiddrat om i flera
dagar. Klockan 18 ikväll går båten, men redan från 15.30 händer det grejer. Så jag kommer att vara på plats direkt från början  :-)

Varför åker man då på en sån här grej? För att lära känna nya människor! När jag åkte iväg på min första bloggträff i mars kände jag inte en enda människa som skulle komma dit. När jag berättade det fick jag höra att jag var modig och att så skulle väldigt få våga göra. Men vaddå? Man "känner" ju folk från deras bloggar på nåt sätt, så helt främmande är de ju inte.

Den här gången är det annorlunda. Nu har jag varit på en del olika event och lärt känna ganska många, även om det än så länge är rätt ytligt. Att träffa alla "gamla" kompisar och förhoppningsvis ett gäng nya ska bli himla kul!

Det är ju svårare att få nya vänner när man blir äldre, men man kan ju inte sitta och vänta på att de ska dimpa ner i knät på en heller. Lite måste man faktiskt göra själv. Just nu passar det extra bra att samla på nya vänner och ha roliga grejer att se fram emot eftersom hösten närmar sej... ni som känner mej vet vad jag tycker om hösten... jag AVSKYR den! Därför har jag bokat upp en massa kuliga aktiviteter så att det ska bli lite lättare att genomlida höst och vinter och får jag dessutom lite nya vänner kan de hjälpa mej att överleva  :-)

Å det börjar alltså idag med kryssningen. Sen fortsätter det med musikalbesök, Spa-kvällar och en massa annat. Jag funderade på en annan kryssning i slutet av september, men får ändå inse mina begränsningar både vad gäller pengar och stress. Även roliga saker kan bli stressande om de blir för många och lite så är det faktiskt just nu. Så jag måste välja och prioritera lugnet ibland, tyvärr.

Men nu ska jag packa klart, lägga ner den vita och den blåa klänningen som ni röstade fram. Naglarna är numera blå med glitter, ögonbrynen fixade och benen rakade - jag är redo! Imorrn vid 17-tiden kommer jag hem igen, fylld med upplevelser, nya vänner och GOODIEBAGS!

Ha en fin lördag everyhopa!


7 kommentarer:


  1. Ha nu så kul och mycket nöje på kryssningen. Kram ♥

    SvaraRadera
  2. Hoppas du har kul, för du är väl inte iland än?
    Söndagskram♥

    SvaraRadera
  3. Vad kul, hoppas att du får det skoj. har varit på en del bloggträffar och det är spännande att få se människan bakom skärmen.

    SvaraRadera
  4. du har en härlig inställning tycker jag. ska bli roligt att läsa om.
    kramis

    SvaraRadera
  5. Tack! Jag hade en jätterolig kryssning med många nya bekantskaper. Snart är det dax för nästa bloggevent :-)

    SvaraRadera

Jag blir så glad av ett litet fotavtryck: