Enligt internet skulle Subway i Tumba ha öppet till 21 på fredagar, så vi körde dit strax efter 20. Det var stängt! Klockan 20 stängde de och så var det med den saken. Asch då... vi dubbelkollade på internet och där stod det fortfarande kl 21. Så förbannad jag blev!
När vi kom hem mailade jag till Subway genom adressen på hemsidan och väntade spänt på svar. Detta kom efter några dagar:
"Som franchisetagare till Subway har jag inte kontroll över vad som står på Subways hemsida.
Här i Tumba har vi haft öppet 9-20 på vardagar samt lör-sön 10-19
Sedan januari 2012. Jag har inte varit medveten om att vi har skyltat med andra öppettider på Subways hemsida.
Jag kommer omedelbart att be dom ändra på hemsidan.
Med vänlig hälsning
Ulf Johansson
Franchisetagare
Subway Tumba"
Han är alltså ansvarig för verksamheten och har ingen koll på vilka tider som visas på nätet. Han skyller ifrån sej och verkar inte alls tycka att det är något han borde ha koll på. Inte minsta ursäkt eller tack för att vi uppmärksammat honom på felet. Jag tycker svaret stinker och är skitdåligt!
Som ansvarig har man ansvar för att ALL information är korrekt. Blir en kund drabbad så ber man om ursäkt och ger eventuell kompensation. Jag kan väl lugnt säga att jag inte kommer att besöka deras restaurang något mer med ett sånt bemötande.
Jag kanske är överkänslig, men jag tycker verkligen inte att det är så här man gör. Hade han bara skrivit "Jag är ledsen att du fått fel information men tack för att du uppmärksammade mej på detta, så att jag kan åtgärda det omedelbart" så hade det varit helt ok. Vad tycker ni?
Ja du vilket svar ni fick...
SvaraRaderaHan borde bli tacksam över att han får veta att det står "fel" på hemsidan, vilket han såklart redan borde kollat upp. Och ge er en kompensation. Till hans försvar kan väl sägas att det är ganska svårt för vissa att uttrycka sig i text korrekt, det blir ofta fel vid skrift för många har jag märkt. Kram
Om han inte kan uttrycka sej på egen hand, kanske han borde be någon svara på de eventuella klagomål som kommer? Jag vet inte riktigt vad man ska tycka... det har stått fel på hemsidan i nästan 18 månader utan att någon sagt något. Nu är det iaf ändrat.
RaderaSå dåligt att det stod en annan tid på hemsidan. Jag tycker att de kunde ge någon kompensation för det.
SvaraRaderaJag struntar i kompensationen, det är tonen jag reagerar mot.
RaderaHoppas du hittade en annan god macka istället!! :)) och att Londonturen blir fantastisk!! :))
SvaraRaderaKram kram♥ /Lena
Vi sponsrade Ica och köpte hem gott bröd och pålägg och gjorde egna mackor. Resan var kanon!!!
Radera