måndag 3 juni 2013

Studentvecka!

Så var det måndag igen och vi har faktiskt tagit semester den här veckan för att hinna med allt. Det är
ju dax för studenten! Den sista i ordningen  :-)

Igår jobbade Senior medan resten av familjen hade husarrest. Här skulle städas! Junior röjde i sitt rum och passade samtidigt på att fylla några flyttkartonger. Martin servade mej, städade vitrinskåp och putsade fönster och jag röjde trädgård, altan, vardagsrum och hall. Samtidigt gick tvättmaskinen i 180 och Junior sprang emellan och körde igång en ny när den förra var färdig. Trots att vi höll på HELA dagen och trots att jag hade 13 000 steg utan att ha varit längre än till brevlådan, så blev vi inte färdiga... fattar ni hur det såg ut...

Jag var helt slut när jag gick och la mej och somnade direkt. Men när jag vaknade kände jag mej inte det minsta utvilad, utan mer som jag sprungit ett maraton eller så... synkade mitt trolleriarmband och såg att jag under mina 7 timmar i sängen varit vaken 25 ggr!!! Som mest hade jag sovit en timme i sträck, inte konstigt att jag fortfarande var trött. Trots detta måste man ju ändå fortsätta, men det gick trögt. Planen var att jag skulle ta en löptur direkt på morgonen, men det var bara att glömma. Jag var för trött.

Vi tog en vända till Ica Maxi för att handla alla grejer till studenten. Vi ska ha rostbiff, varmrökt lax, potatissallad, grönsallad och bröd. Bara rostbiffen gick på 1100 spänn!!! Tur man bara har två ungar, skönt att det här är den sista... Vi har ingen dessert, men det blir budapestrulle till kaffet. Så nu är allt inhandlat förutom potatissallad och bröd som vi ska hämta på onsdagmorgon. Stackars Martin kommer stå i köket hela morgondagen och baka budapestrullar.

Efter inhandlingen åt vi lunch och sen kollapsade jag. Jag insåg att jag inte kommer att få något mer gjort om jag inte får sova en stund, så en timmes tupplur blev det och nu är jag ganska ok. Så det är väl bara att fortsätta, nästa etapp är köket. Tvättmaskinen snurrar för fullt idag med och det hänger tvätt även i köket, så jag vet inte riktigt hur jag har tänkt... men men, det löser sej. Skönt att vi är ute i god tid iaf, så jag även har morgondagen på mej att röja.

Det ska bli väldigt skönt när den här veckan är över.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad av ett litet fotavtryck: