fredag 29 mars 2013

Hedersuppdrag nr 1!

Idag är det långfredag och nog sjutton har dagen varit lång alltid!

Inatt vaknade jag av att någon var på toa och sen vid 6-tiden vaknande jag igen av att någon verkade må dåligt. Så jag gick upp och kollade läget och då visade det sej att det var Junior som inte var helt på topp. Han mådde dåligt och försökte kräkas, men det gick väl inget vidare...

Han kröp i säng igen men för mej var det kört, jag var klarvaken och det var ingen idé att lägga sej igen. Så jag klädde mej och tänkte att jag får väl utnyttja morgonen istället. Så redan kl 8.30 var jag på Ica Maxi och hade handlat klart en halvtimme senare. Vi klippte klorna på Baileys och tog sedan en långpromenad med honom innan vi åkte för att fira min Farmor som fyller 93 idag.

Vi fick en supergod smörgåstårta och fasters hela familj var också där. Min kusin R ska gifta sej i Juni och hon frågade om jag kunde tänka mej att säga något. Oj! Hålla tal på ett bröllop - kul! Vilket hedersuppdrag. Jag frågade om det var något särskilt hon ville höra, men jag får hitta på vad jag vill. Och nu efter lite funderande så vet jag precis vad jag ska säga, ska bara fila lite på det sen ska ni få veta. Men att min lilla kusin var hett efterlängtad och att jag lärt henne allt jag kan kommer att finnas med som innehåll... och att hon lärt sej en hel del själv också som jag inte lärt henne och som hon låtit bli att kunna... hur som helst så blev jag himla glad att få vara en del av hennes hittills viktigaste dag i livet. Till saken hör att R var min tärna när jag gifte mej för ungefär 100 år sedan.

Några timmar senare åkte vi hem och började städa och helt plötsligt var alla herrarna i familjen som bortblåsta. Konstigt... Jaja, jag körde igång och ganska snart kom Martin hem och sen även Senior. Martin tog tag i en del av köket, lilla toaletten och badrummet medan jag pettimeterstädade köket. Ni vet så där så att man petar smuts mellan springorna, piskar mattor och våttorkar golven. Så nu är det iaf rent, fint och doftar gott där och när det var klart kollapsade jag.

Nu har jag sovit 45-50 minuter och vi ska äta middag. Efter dagens smörgåstårta blir det inte roligare än sallad till kvällsmat. Vi ska ju på bröllop! Nu jäklar ska de sista kilona bort! Och jag ska ju hålla tal  :-)


5 kommentarer:

  1. Oj det är verkligen full fart hos dej!
    En Glad påsk önskar jag dej
    Kram

    SvaraRadera
  2. Glad Påsk, kära du, pigg som en lärka! Kram och tack för ditt passande av min blogg! Stor Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det där passandet var bara skoj, inget jobbigt alls :-)

      Radera
  3. Hej! Tack för påhälsningen. Hoppas vi syns 4 maj, bloggdagen. Förresten lyckas till med op

    SvaraRadera

Jag blir så glad av ett litet fotavtryck: