lördag 16 februari 2013

Det släpper inte!

Hade en rent bedrövlig natt inatt, trots att jag sovit ensam i sovrummet och haft det tyst och lugnt. Stackars Martin har sovit i Seniors rum för att ge mej en chans till en god natts sömn och så funkar det inte ändå! Vi har verkligen gjort allt för att få mej att sova så att jag ska bli frisk fort.

Igår gick jag och la mej vid 23.30, men jag kunde inte sova förrän vid 2. Tur att man ska spela mot andra nattsuddare på mobilen... vi var väl en 3-4 stycken som tyckte synd om varandra och höll sällskap via Wordfeud. Jag sov mellan 2 och 5 och vaknade av en hostattack som inte ville gå över. Så det var bara att gå ner och ta hostmedicin, en halstablett och något att dricka och efter en stund kunde jag faktiskt somna om och sov till 9.30 ungefär.

Hela dagen har gått i slowmotion, jag har varit supertrött. Men vi storhandlade iaf och fixade lite här hemma. Men när Martin började laga middag då slocknade jag på soffan, så nu får vi se om jag kan sova ikväll... Jag brukar ju inte ha svårt för att somna, bara att somna om om jag blir väckt på natten. Men nu är det tydligen hopplöst läge. Å sover man inte så blir man inte frisk. Å förkylningen sitter verkligen fast! Nu har jag gått och snörvlat sedan i måndags och det blir inte bättre.

Så idag har jag letat fram ett recept med mycket vitlök och kryddor som ska jaga bort förkylningen. Det blev Scampi med chili och vitlök och vitlöksbröd till det, så himla jättegott! Nu SKA jag bli frisk! Två nätter till har jag på mej att sova ikapp, sen borde jag väl vara ok igen.

Idag satsade vi på maten, imorrn blir det på utevistelse. Då blir det en så lång promenad som jag bara orkar, då ska jag ha solljus! Nu gör jag allt för att bli frisk!

1 kommentar:

Jag blir så glad av ett litet fotavtryck: