fredag 16 november 2012

Huvet fullt!

Idag har jag hur många idéer som helst till blogginlägg, men jag är inte riktigt färdigklurad med några av dem... så jag väljer att skriva om helgens äventyr istället för allvarliga inlägg om föräldrars ansvar, ungdomar och narkotika och annat viktigt.

I helgen händer det nämligen grejer! Å allt börjar ikväll klockan 20.00 PRICK! Då ska nämligen Junior och hans simklubb ha en Maratonsimning som kommer att pågå ända fram till imorrn bitti klockan 08.00. Då har ungdomarna simmat ungefär 75 000 meter tillsammans och satt ett gäng nya klubbrekord som är tänkta att andra klubbar ska kunna utmanas att slå. Vi föräldrar får stå på kanten och serva med tidtagning, intag av energi, lite massage och kanske lite tröst när det blir jobbigt. Junior ser fram emot detta och tycker det ska bli skitkul!

Medan han ägnar sej åt att sova under lördagen drar jag iväg till vår vackra huvudstad för ett Bloggmingel. Först ska jag till Vingresor och lämna intyg om att Junior (som inte fyllt 18 än) har sin faders godkännande att åka med på vår resa till Gambia. Sen blir det eventuellt lunch på stan innan jag och en kompis ska vara på Café Opera klockan 14. Fint skare va  :-)


Martin är himla bra när det gäller saker som jag vill göra, han grymtar inte det minsta utan uppmuntrar mej snarare att komma iväg. Att jag skulle åka iväg imorrn var självklart och nu sitter jag och suger på en grej i mars som oxå skulle vara skoj att åka på. Minglet imorrn kostar inget, det i mars kostar 1300-2150 kr, beroende på hur många man vill dela rum med. Så vi får se vad det blir, men åka det ska jag nog.

Så nu undrar jag förstås om någon av er därute ska till eventet imorrn? Eller om ni kanske oxå funderar på minglet i mars? Skulle vara skoj att veta vilka som är sugna på att åka och vilka man kan tänkas träffa  :-)

Sen får man inte missa "Så mycket bättre" imorrn kväll, det är ju Ugglas kväll! Så helgen kommer förmodligen att gå ganska snabbt och bli himla kul. Precis som det ska vara alltså!
Ge er en fin helg everyhopa  :-)


8 kommentarer:

  1. Ja, det är frågan, det - att ge mig själv en bra helg, utifrån mina förutsättningar....
    Jag segar dagarna. Just nu är det så, och det kan ingen rå på, inte ens jag själv.
    Jag önskar DIG en fin helg och du är bra på att hitta på med andra. Kram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du brukar vara bra på att ta hand om dej när det ät tufft. Ha det så bra du kan <3

      Radera
  2. Vilket mingel i mars tänker du på?

    SvaraRadera
  3. OK, har ingen aning om vad MRgroup är, men det sammanfaller med dotras födelsedag, så det avgör ju saken iallafall... :)

    SvaraRadera
  4. Jag har bokat in mig på eventet i Mars! Finns än så länge en plats över i 4bäddsrummet som jag bokade om du vill dela!

    kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. JAAAA! Då ska jag maila och säga att jag vill bo med dej :-)

      Radera

Jag blir så glad av ett litet fotavtryck: