fredag 9 november 2012

ÄCKLIGT!

Den som är äckelmagad ska sluta läsa nu...

När jag var och handlade här om dagen och stod vid frukten hör jag plötsligt en man som börjar nysa. Inte bara en gång, utan sisådär 30 gånger. När jag nyser så nyser jag i armvecket om jag inte har något papper att nysa i. Den här gubben nös först rätt ut i luften över fukten och sedan i handen, högra handen... samma hand som ha någon sekund senare plockade äpplen med.

Jag skulle ta äpplen, men ångrade mej... Sen gick samma gubbe till vågen och började trycka på knapparna, med höger hand förstås. Jag gick till en annan våg.

Jag tycker att det här är så äckligt! Brist på både intelligens och hänsyn visas tydligt av den här mannen och man kan ju undra lite hur han tänker... eller det gör han ju uppenbarligen inte. Han sket nog totalt i om han spred smitta eller hur vi andra äcklades av honom. Självklart borde jag sagt något, men jag var för äcklad för att konfrontera honom och hade nog sagt något mindre smart om jag sagt nåt och då är det nog bättre att hålla truten.

Men är det inte illa hur egoistiska folk är och hur lite man bryr sej om andras hälsa? När jag ändå är i gång kan jag svära lite åt alla idioter som inte har vett att bära reflex också. Det är mörkt ute. De flesta har mörka ytterkläder. Förstår ni kombon??? MAN SYNS INTE!!!

Så nu gäller två saker enligt mej:
1. Nys i armvecket om ni behöver nysa.
2. Sätt på er reflex om ni är ute när det är mörkt.

Enkelt va?!


3 kommentarer:

  1. ja fy vad man egentligen inte vet om frukten hua :) kanske tur maninte vet

    SvaraRadera
    Svar
    1. Helt plötsligt blir man påmind om att skölja frukt och grönt lite extra innan man äter den.

      Radera
  2. Men fy, jag nyser oxå i armvecket, det är jag uppfostrad att göra, enkelt är det oxå,
    Jaha, då måste man alltså diska frukten innan man vågar äta den :)
    Trevlig helg

    SvaraRadera

Jag blir så glad av ett litet fotavtryck: