söndag 10 juni 2012

Vilken dag!!!


Tomten kommer...
Hur bra blev det? Jo, Hur bra som helst! Visst kom det några droppar regn och det kom inte så jättemycket folk, men i övrigt gick allt väldigt bra! Vi tar det från början...

Efter en väldigt sömnlös natt, pga Seniors ihållande hosta, klev vi upp vid 7. Jag var såååå trött! Men men, det hade man ju inte tid att fundera särskilt mycket på. Det var bara att trycka i sej frukost och dra iväg. Vi passade på att sätta upp lite affischer på vägen till skytteklubben och var på plats strax innan 9.

Harald & Anna
Efter att ha konstaterat att alla toaletter var trasiga och rörmokare var kontaktad, började det trilla in småskyttar som skulle skjuta föreningsmästerskap. Å medan de gjorde sitt drällde det in lite "kändisar". Först på plats var Hillevi Wahl, författare, kåsör och galen i Military Training. Efter henne kom Harald Von Koch och hans Anna, som gick genom halva Afrika tillsammans och råkade bli lite kära. Så pass att de nu har en pytteliten bebis ihop  :-) Å sen kom Tomten på sin Tomte-HD, en febrig Martin Melin, Hockeydomaren Uffe Rådbjer, Hasse Aro med dotter och en lite vilsen Fredrik Birging.

Hela skytteligan
När hela kändisligan var på plats intog de sina platser, fick varsitt vapen och instruktioner. Sen sköt de vilt! Njae, kanske inte - men de hade kul! Efter grundomgången låg Fredrik Birging och Hillevi Wahl i ledningen, men efter finalomgången var det slutligen Hasse Aro som stod som vinnare. Men så är han också gammal medlem i klubben... för sisådär 100 år sedan enligt honom själv. Vi åt, snackade, skrattade, minglade, fikade, lyssnade på Divinity och hade sedan prisutdelning och Hasse Aro höll ett kort invigningstal och klippte bandet tillsammans med sin dotter. Vi klarade oss nästan från regn, men valde att ha prisutdelning och invigningen inomhus för säkerhets skull.

Martin Melin & Jag
Dagen har varit fantastiskt och alla som har varit med har verkat otroligt nöjda. Det viktigaste var förstås att Arne och våra gäster var nöjda och eftersom allihopa hotade med att komma tillbaka så verkar det ju vara så. Våra gästskyttar fick också ett gästmedlemskap resten av 2012 och är alltså välkomna att komma och skjuta när de vill. Och de vill de tydligen  :-)

Divinity
All publik som var där fick testa att skjuta och barnen fick ta kort med Tomten och fick faktiskt en julklapp redan nu! Så jag tror att alla var nöjda, glada och trötta. Iaf JAG! Jag ger mej själv en stor klapp på axeln. Jag är så nöjd och glad över vilket härligt gäng jag fick ihop. Alla var supertrevlig och mysiga och eftersom vi inte var så många fick man ett bra snack med allihopa. Jättekul att träffa folk man bara chattat eller sms:at med.

Men nu har jag lovat Martin att inte göra något liknande på minst 10 år och han har lovat mina föräldrar att stoppa mej. Så jag hoppas att jag inte trillar dit, för det här var inte bra för knoppen. Inatt kommer jag att sova gott!


Vår coola tårta!

Hasse Aro klipper bandet

2 kommentarer:

  1. Tack det var fantastiskt roligt! Och så bra arrangerat. Proffsigt pedagogiska instruktörer och störtsköna medskjutare. Tack för i dag! Vi ses snart igen.
    /Hillevi Wahl med familj

    ps. Barnen leker skytteklubb på sitt rum just nu!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bästa betyget för oss är väl just att barnen leker skytteklubb - kul! Tack för att ni kom och jag hoppas verkligen att vi ses igen :-)

      Radera

Jag blir så glad av ett litet fotavtryck: