fredag 15 juni 2012

slö - slapp - likgiltig

Från i söndags, lite förvirrad...
Njae, inte likgiltig, men de andra stämmer  :-)

Jag var på benen skapligt i morse, vid 8.30. Pratade med killarna innan de stack iväg till sina jobb och lullade runt lite. Ringde för telefontid hos en läkare, avslutade lite jobbgrejer och pysslade lite i största allmänhet. Tog Baileys och gick till hundgården och kastade lite boll och gick sen en runda med honom innan Martin och jag sjönk ner framför tv´n medan vi åt lunch. Martin har dragit på sej en förkylning och är lite ynklig...

Efter lunch fick jag äntligen inspiration till en insändare i Mitt i. Det tog hela 17 minuter att skriva den! Får jag bara flyt så går det som tåget. Så jag började skriva en redogörelsen om invigningen till sportskyttetidningen också när jag ändå var på g. Men där gick det lite trögare, så jag gjorde ett avbrott för att åka och handla och fortsatte lite senare. Men nu är den också klar och skickad! Det var länge sedan jag skrev en artikel, så det var lite knepigt att få ihop den. Jag kan väl inte säga att jag är nöjd, men den var ok och jag ska ju inte ha betalt för den...

De senaste dagarna har det trillat in mail med lovord om söndagen. När jag någon gång tvivlar på mej själv och min kompetens är det bara att ta fram de mailen. Ett är nämligen från en person som fram till i söndags nog inte tyckt att jag varit något vidare i hans ögon, men nu skrev han att han var mäkta imponerad. Sånt kan man leva på ett tag  :-)

Inte har jag dammsugit, det som var enda planen idag, å inte blir det av heller. Jag tänker istället sätta mej i solen med ett glas vin och lakritschokladen som råkade följa med hem från affären. Åsså en tidning och hunden vid fötterna förstås. Sämre kan man ha det!


2 kommentarer:

  1. Har du också köpt lakritschoklad???
    Wow, det har jag. Jag, som inte äter godis, men undantagsvis gillar lakrits och mörk choklad, har fallit för den här Fazers´ jättegoda!
    Njut!

    SvaraRadera

Jag blir så glad av ett litet fotavtryck: