tisdag 19 juni 2012

Dax att sätta fart... igen...

Det där med vikten har ju inte riktigt prioriterats på ett tag. Det har ju varit en hel del annat lixom... Men jag har iaf hållit vikten nästan på grammet sedan nyår och det får jag vara nöjd med. Så nu kör vi igen!

Jag kan konstatera att utgångsläget är betydligt bättre än för ett år sedan. Jag väger nästan 4 kg mindre än juni förra året. Jag hade hoppas att vara i mål i påskas, men så blev det alltså inte. Nu är målet september. Jag har ca 2,5 kg kvar till översta BMI enligt vårdcentralen och kan då få min remiss om bröstreducering. Jag gick ner ett par kilo förra sommaren, så det finns hopp  :-)

Nu har jag ju inte ont i benet längre och sommaren är helt lugn, så det borde gå bra. Jag har ju ett stort mål i slutänden och har lagt upp en plan om att gå ner 2-3 hekto i veckan from nu. Det kan gå...

Av erfarenhet så vet jag att det är lättare att gå ner i vikt på sommaren och då särskilt på semestern. Men jag vet också att minsta utsvävning ger ett plus, så utsvävningarna ska elimineras. Vad jag vet är det bara midsommarafton och vårt besök på Lammet & Grisen i augusti som det ska svävas ut på. I övrigt ska det nog gå bra att hålla sej på banan.

2-3 kilo låter ju väldigt lite i de flestas ögon, men för mej är det svåra kilon. Och dessutom avgörande kilon och då blir pressen en annan. Dessutom ser jag ju inte tjock ut längre och då blir moroten lite mindre. Men det ska gå! Nångång! Jag skjuter fram målet i tiden konstant, men så länge jag inte går upp i vikt är ju ingen fara skedd. Alltså är september nästa mål, men det kan bli december eller påsk nästa år också. Jag kan ändå inte opereras på vintern utan måste vänta till en sommarsemester, så det är ingen större brådska. I år blir det iaf INTE - så mycket är ju helt säkert  :-)

Men... nu är jag på g igen! Ett gram i taget! Lycka till lilla jag  :-)


3 kommentarer:

  1. 2-3 kilon tycker jag räcker. Det behövs inte gå ner snabbare. Det bästa är ju att ändra hela sin livsstil, med matvanor och träningsvanor och ifall du gör det så går du inte ner i vikt så snabbt utan det tar sin lilla tid.
    KRAMKRAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har redan ändrat min livsstil en gång och det var för drygt 10 år sedan. Då gick jag ner 12 kg. En del har jag gått upp och det ska jag ner nu. Med mitt jobb vet jag ju hyr man göra lixom...

      Radera

Jag blir så glad av ett litet fotavtryck: