fredag 22 juni 2012

Annorlunda midsommar

Sov superdåligt under natten och var inte det minsta utvilad när jag vaknade. Är inne i nån dålig period med sömnapnén antar jag... Trillade iaf ur sängen, åt frukost och sen kom reportern Matilda från Sveriges Radio. Grannarna börjar väl bli vana, men de undrade nog varför det stod en bild från SR med en stor antenn utanför huset.

Matilda fick hjälpa Martin att göra kroppkakor och jag blev intervjuad i P4:as program Äntligen Fredag. Det blev ett lite annorlunda och ganska kul inslag som går att lyssna på HÄR. Klicka på länken 10-10.30 så ligger inslaget ca 19 minuter in. Innan Matilda åkte härifrån fick hon smaka en kroppkaka och det gillade hon!

När vi blev ensamma igen åkte vi först och handlade och sen åt vi lunch. Efter det tog jag en tupplur och låg i solen och läste en stund. Å sen var det dax att fixa för vårt sk midsommarfirande... Martin kokade kroppkakorna och jag dukade i vardagsrummet. Så vid 17-tiden kom mina föräldrar och min farmor och Martins föräldrar. Tillsammans smaskade vi i oss våra Öländska delikatesser. Gott!

När vi var mätta och belåtna åkte alla hem till sitt och vi letade fram en film som vi glodde på resten av kvällen. The Box - har ni sett den? Det handlar om en familj som får en låda med en knapp. Om de trycker på knappen får de en miljon dollar, men samtidigt dör en för dem okänd person. Hur ska de göra? Filmen var lite mysko men med en väldigt tydlig sensmoral; alla våra handlingar har konsekvenser. För så är det ju... alla val vi gör leder till något, både sånt vi kan se och ibland sånt vi inte kan se eller räkna med. Värt att fundera på.

Nu är det sängdax. Vi har haft en bra fredag, en ganska vanlig sådan. Vi har valt bort midsommarfirandet, men fick en bra midsommar ändå. Man behöver inte äta sill eller dans kring en blomprydd påle, det går bra ändå. Sommar är det ju ändå inte... Å nu går vi mot mörkare tider... jippi...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad av ett litet fotavtryck: