onsdag 30 maj 2012

Vindarna vänder

Det är nåt som händer. Något ligger i luften och bara väntar på att komma ut. Jag är förväntansfull och spänd. Snart vänder vindarna här hemma...

Om bara en vecka är skolan slut för alltid för Senior. Om ett år är det Juniors tur. Martin har sökt till flera olika utbildningar och kommer i bästa fall in på en tvåårig utbildning och är alltså färdig året efter Junior. När Martin är färdig kanske bägge barnen är utflyttade...

Om två år har vi kanske ett helt nytt liv. Vi pratade om detta mycket igår och la upp en plan som vi hoppas ska hålla. Än så länge är den lite hemlig, men så mycket kan jag säga som att ALLT kommer att förändras. Ett kapitel avslutas, ett nytt påbörjas. Jag älskar nya kapitel!

Det är mycket som händer just nu, särskilt i knoppen. Jag utvärderar livet konstant och försöker att förbättra det jag kan för hela familjen. Först och främst måste vi alla må bra och sen måste vi fixa vår ekonomi. Vi behöver inte ha mycket pengar, inget överflöd - bara så det täcker våra utgifter och ger oss en och annan resa. Vi behöver inget coolt boende, märkeskläder eller häftiga bilar, vi vill bara ha ett bra liv. Om två år kanske vi har det...

Det känns bra, men väldigt konstigt. Mycket kommer att förändras, inget blir som det var. Jag har inte kunnat tänka den tanken innan, men igår sjönk den in och jag kunde tom se fram emot det som eventuellt ska komma. Som sagt; lite hemlig måste jag vara ett tag till.

Men ni är de första som får veta och särskilt den 21 juni, då Martin får veta om han kommer in på sin utbildning eller inte... Det är med det beskedet som allt står eller faller lixom... spännande! Håll tummarna!


2 kommentarer:

  1. OJ, så spännande! Och så nyfiken jag blir på förändringen!
    Förändringar kan bli MYCKET positiva! Bra att ni tänker igenom i förväg.

    SvaraRadera
  2. Haha! Ja, jag kanske kan skvallra lite om/när vi ses :-)

    SvaraRadera

Jag blir så glad av ett litet fotavtryck: