lördag 26 maj 2012

Vilken härlig dag!

Igår åkte Senior och jag in till stan för att mysa lite på egen hand. Vi gick runt lite i affärer, köpte lakrits-te och köpte med oss mat för att äta den tillsammans med Martin och en fd arbetskompis i Kungsträdgården. Vädret var fantastiskt och vi hade en himla god och solig lunch.

13.30 skulle vi vara på Berns för att möta upp alla andra volontärer inför "Livet är en fest!" och få våra instruktioner. Min uppgift var att hålla ordning på ungdomarna/artisterna samt hjälpa Adam Tensta till rätta. Jag har hört talas om honom, men visste varken hur han såg ut eller vad han sjunger för slags musik. När jag skulle hämta upp honom visste jag bara att jag skulle titta efter en svart kille... ok... Som tur var hade jag inte så många att välja på, typ en, så jag hittade honom  :-)

Fick vet att han är halv-Gambier, så vi hade en hel del att prata om. Han var verkligen jättetrevlig och pratade och peppade de nervösa ungdomarna. Ungdomarna var jättegulliga de med. De yngsta var väl 12-13 år och den äldsta 30. Sisådär 50 stycken unga talanger som skulle få visa upp sej för en publik på ca 600 personer. Vissa var så nervösa så de nästan kräktes, men alla var så otroligt duktiga! En av tjejerna, som förmodligen kommer att gå långt, fick jag sitta med innan framträdandet. Hon var så nervös så hon skakade, men när hon väl satt på sin barstol på scen så blev hon helt lugn och hade hon ett publikfriande snack mellan låtarna och vann allas hjärtan. Så cool!

Allt flöt på som det skulle. Martin och Senior skötte scen och ljud tillsammans med några andra och hade inga större missöden under kvällen. Några av proffsen som var där sa att det var en av de smidigaste tillställningar de jobbat på. Kul att höra när man varit med produktionen och själv tycker det funkat bra. Arrangörerna var supernöjda när vi till slut tackade för oss vid 22-tiden.

Vid 23 kunde vi hämta Baileys och 00.30 la jag huvudet på kudden och tvärsomnade. I morse vaknade jag av ett ryck 7.35, då skulle Junior varit på jobbet sedan 7... det var han inte. Så jag väckte honom, han ringde till jobbet och drog iväg och jag drog täcket över mej igen, men kunde inte somna om. Men det gjorde inget, jag har tid till en lur på soffan idag  :-)

Det är lite molnigt idag, så vi ska mest städa inför studenten om två veckor. Å ikväll blir det melodifestival och taco. Vinner inte de ryska gummorna, så vinner nog tyskland eller sverige. Det tror jag! Vad tror ni?


1 kommentar:

  1. Ingen aaaning om vem som vinner, men ska titta ändå. På Eurovision. Före det på Kvällen är din.
    Ha det gott!

    SvaraRadera

Jag blir så glad av ett litet fotavtryck: