torsdag 3 maj 2012

Vi är redo!

Bitarna faller på plats mer och mer både när det gäller invigningen av skytteklubben och Senior student.

När det gäller skytteinvigningen så har nio glada amatörer tackat ja till att vara med i vår skyttetävling för "kändisar". De är: Dogge, Tomten, Martin Melin, Fredrik Birging, Nina Söderquist, Hillevi Wahl, Harald Von Koch, Uffe Rådbjer och Hasse Aro.

Vi har en grupp som heter Divinity som ska stå för underhållningen under dagen. Ica Maxi bjuder på tårtorna, Mc Donalds bjuder på tilltugg, hjälp med ljudanläggning får vi av Joachim Stenbock och kommunen bjuder på tryck av affischer. Inte en enda krona kommer kalaset alltså att kosta! Ibland är jag faktiskt ganska bra på att få saker fixade  :-)

Nu ska bara folk bjudas in, media infomreras mm och affisch fixas, tryckas och sättas upp.

Å till Studenten är drycken inköpt, studentskylten fixad, hämtning bokad, dukningen inköpt och inbjudningarna skickade. Bara beställning av maten som ska göras veckan innan och kostymer som ska provas och strykas.

Jag tycker det är skönt att ha planen klar och det mesta gjort innan. De här två grejerna ska dessutom klaras av på tre dagar, student på fredagen och invigning på söndagen. Jag kommer vara helt slut på måndagen... men men, det ska bli KUL!

Jag gillar att fixa såna här grejer, men efter detta är jag färdig för ett tag. Nästa år är det dax för Junior att ta studenten, då är jag nog på benen igen. Men en invigning av den här kalibern får nog någon annan fixa nästa gång. Men jag har iaf bevisat att folk ställer upp och att det inte behöver kosta skjortan  :-)

Enligt jante får man ju inte säga att man är bra, men den här gången har jag faktiskt lyckats jäkligt bra! Jag klappar mej själv på axeln och struntar i vad folk säger helt enkelt  :-)

Nu får jag bara hoppas att det kommer folk också...

10/6 kl 12.00 smäller det!


6 kommentarer:

  1. Hittade din blogg och blir glad och ler ! Får läsa igenom lite mer senare ! Ha det gott ! / Tina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kollade in din lite snabbt också, kommer gärna tillbaka. Vi ser ut att ha en del gemensamt :-)

      Radera
  2. Hej bästa du!
    Vad roligt det var att träffa dig sist. Alltid roligt med glada och positiva människor.
    Tack än en gång :)

    Kram

    SvaraRadera

Jag blir så glad av ett litet fotavtryck: