söndag 13 maj 2012

Lite frustrerad!

Historien om mitt ben fortsätter... tydligen...

Jag hade ont strax nedanför knät i två år. Ett gäng undersökningar, byte av vårdcentral, mediciner och 3-4 kortisonsprutor senare blev det bättre. Helt bra trodde jag, eftersom jag inte haft ont på säkert ett par månader. Igår, utan någon anledning alls, hade jag skitont. Sådär så jag faktiskt kved vid varje steg jag tog. Å jag har hög smärttröskel...

Jaja, bara att ta det där häxpillrena igen, tog tom två och tog det sen lugnt. Det regnade ju, så det var inte så svårt att ligga i soffan större delen av dagen. Hittade ingen annan anledning än att det kanske var väderomslaget som orsakade smärtan. Så kan det ju faktiskt vara för en del.

Så jag vaknade i morse och blev genast på bra humör när jag såg att solen sken in genom sovrumsfönstret. Det är söndag och varje söndag går vi promenad med våra medlemmar. 6,5 km. Men vid första steget kände jag att jo då... det gör ont. Inte som igår, men tillräckligt för att jag ska bli sur och frustrerad.

Men men... i med häxpillret och en alvedon och iväg. Å promenaden funkade faktiskt riktigt bra. När jag väl fått upp farten var det helt ok. Men när vi kommit hem, ätit lunch och skulle iväg igen var det bara att fylla på med en alvedon och gå försiktigt.

Nu ska jag ta det lugnt resten av dagen, har gått 12 500 steg hittills, och har jag ont imorrn med så får jag väl ringa Dr Kompis och be om en ny kortisonspruta. Han ska ändå kolla på några födelsemärken som ska bort.

Men jag blir så frustrerad! Jag trodde ju att jag var bra nu och så börjar det göra ont igen. Jäkla skit!




6 kommentarer:

  1. Synd om dig, det är verkligen frustrerande att ha ont!
    Snälla kramen ♥

    SvaraRadera
  2. Hmm, hoppas att det inte "är ngt" utan bara ngt tillfälligt.

    SvaraRadera
  3. Som jag har förstått det så är kortisonsprutor något som man måste fortsätta med om man väl börjat? Dvs, sprutan "botar" inget, utan lindrar symptomen.
    När jag fick min musarm så sa' läkarn att jag antingen kunde få en "quick-fix" med sprutor, som jag isf skulle få fortsätta med livet ut, eller så kunde jag använda antiinflammatorisk kräm och övningar & "träna" bort smärtan.
    Vet inte om ditt knäproblem är nå' som ens går att bli av med, men, som sagt, kortison är inget som botar, utan bara lindrar, så du får nog räkna med att bl stucken med jämna mellanrum...
    Fast om det funkar så är det ju ingen stor sak... :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så har man inte sagt till mej, så vi får väl se... idag är det ok igen, så det kanske bara är väderomslag trots allt. Det får väl framtiden utvisa antar jag?

      Radera

Jag blir så glad av ett litet fotavtryck: