onsdag 9 maj 2012

Älskar tonåringar...

Jag sa till Senior för flera dagar sedan att han skulle ta fram och se över de kläder han ska ha på sej inför kvällens studentskiva. Han första riktiga fest. Igår påminde jag honom och han sa att joooo dåååå, visst hade han gjort det.... Eller hur?

För en stund sedan for han runt som en virvelvind och letade efter skorna, sen efter kavajen och efter det var det skjortan som var försvunnen. Allt det där som han alltså hade kollat igår redan... tjohejsan va han hade!

Byxorna lyckades han hitta på egen hand, men det var allt! Kavajen hängde där den skulle, men den såg han alltså inte... Skjortan låg också där den skulle, men inte när han tittade. Jo just det, skorna hittade han faktiskt själv också.

Nu har han iaf ordning på kläderna och kan åka iväg på sin allra första studentskiva. Så får vi se vad han tycker om det... en nykterist bland en massa festande människor... han kommer nog inte hem sist av deltagarna har jag en känsla av.

Ja herregud! Var jag lika oorganiserad när jag var 18? Tror inte det. Men jag har iofs inte ADHD heller. Hoppas han får skoj  :-)


2 kommentarer:

  1. Är det inte härligt så säg har det inte alltid varit så pojkar räknar med att det "löser" sig dvs mamma hittar /vet var prylarna finns!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, det är väl tur att man behövs nångång... ;-)

      Radera

Jag blir så glad av ett litet fotavtryck: