söndag 16 oktober 2011

Så vare söndag igen!

Sov inte alls bra inatt. Hund ville ut, sambo lät... Son skulle upp tidigt. Så när Senior gick upp vid 7, gick jag också upp. Det får kanske bli en tupplur i eftermiddag istället.

Igår hann vi nästan klart med det vi skulle, men auktionerna som ska ut på Tradera blev kvar. Så det ska vi pyssla med under dagen. Vi har tre fulla plastbackar med grejer och kläder som ska läggas ut och sen ställas ut i förrådet igen. Där får de vara tills de säljs.

Vi ska ner i källaren och lägga ner höstjackorna och ta fram vinterjackorna istället. Nu börjar det. Vi har haft frost nästan varje dag den senaste veckan. Så det är lika bra att ta fram allt så man är beredd. Blir det som förra året, har vi snö på lördag. Usch!

Å ikväll blir det Bingo med lilla mamma. I bästa fall kommer vi hem med storvinsten som just nu är 38 000 kr! Min insats är 130 kr och 3 timmar... oftast vinner jag iaf igen insatsen. Men nu har jag inte vunnit på ett par veckor, så ikväll tycker jag att det är dax. Nån som vill följa med?

.

5 kommentarer:

  1. Alltså, jag fattar inte hur mycket grejor ni har?
    Fast, det har nog vi med...
    Trevlig söndag till er!

    SvaraRadera
  2. Det är en del grejer från Öland,från våra föräldrar och nya grejer som vi rensat ut som böcker och småskit. Kläder har man alltid för mycket av, så det ska iväg innan vi köper nytt. Det finns att ta av... man behöver inte ens leta :-)

    SvaraRadera
  3. Kanonfin blogg du har! Själv vilar jag från bloggandet ett tag framöver.
    Tumba känner jag väl till, bodde där i Storvreten, åren 1983 till 1987

    SvaraRadera
  4. Nu finns du med i min länklista. Alltid lika kul med nya kontakter

    SvaraRadera
  5. Tack Tony! Kikade in på din blogg och hoppas du fortsätter att blogga då och då :-)

    SvaraRadera

Jag blir så glad av ett litet fotavtryck: