söndag 23 oktober 2011

Härlig promenad!

För att ha press på oss själva och locka med våra medlemmar, hade vi bestämt att den som ville from idag kan följa med oss ut och gå varje söndag kl 10.00. Vi utgår från vår orienteringsstuga och går 6,5 km. På så sätt kunde vi (läs: jag) inte smita ifrån utan var tvungen att följa med Martin och Baileys ut och gå. Vi berättade detta för våra medlemmar både på vår sida på facebook och i vårt medlemsbrev och många var positiva...

Dagens skörd
Så det var med spänning vi åkte iväg i förmiddags... den kom EN  :-) Av våra 400 medlemmar, orkade alltså EN hel ta sej ut och gå med oss. Jaja, bättre än ingen! Så vi gick vår slinga och under tiden hittade vi mängder med svamp. Så när promenaden var slut föll det sej så att den här medlemmen följde med oss hem och åt också. Det blev förstås mat med vår svamp, risotto. Jättegott!

Nu har vi suttit och pratat, fikat och pratat lite till. Baileys har nöjt gått mellan oss och blivit ompysslad, tills nyss när han somnade i soffan under min filt.

Även om vi "bara" varit ute och gått idag och inte fått ett smack gjort, så är jag väldigt nöjd med dagen. Jag har fått frisk luft, massor med svamp, 11500 steg hittills och inte så jätteont i benet. Sämre kan man ha det  :-)

Vi gör ett nytt försök att ta ut vår medlemmar på promenad även nästa söndag, så får vi se hur många som hänger på då. Å vill du också följa med så är du självklart välkommen  :-)

.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad av ett litet fotavtryck: