onsdag 19 oktober 2011

En helt vanlig onsdag...

Sitter och väntar på två olika byggfirmor som ska komma hit och ge offert på vårt badrum. Den ena skulle varit här 9.15... har inte sett röken av honom. Så den tänker vi inte använda, om han inte har en MYCKET bra ursäkt! Den andra ska vara här 11.00, så det är väl bara att vänta... Jag tycker verkligen illa om folk som inte passa tider!

Medan jag väntar läser jag nyheterna. Idag kan man läsa om 91-årige Gannas liv i Ukraina. Hon var gift med en tysk och allt som det förde med sej på gott och ont. Nu kan hon iaf andas ut ett tag, innan EU-domstolen har tagit beslut i hennes ärende.

Sen läser jag om blixthalkan som ska komma ikväll. Med en färsk körkortsinnehavare och en motorcykelåkare är det en mardröm att läsa om halkvarningar. Senior som åker på fyra hjul är väl ganska ok, även om han är nybörjare... men Junior som åker på två hjul och som tycker att jag är en hönsmamma som inte vill att han åker när det är under 3 grader... svårt att få honom att förstå hur farligt det faktiskt kan vara.

I övrigt har jag en pysseldag. Jag har snabbstädat lite, kör en tvätt- och en diskmaskin. Martin ska iväg och klippa sej. Det ösregnar ute och är riktigt pestigt höstväder. Igår när vi jobbade fick vi strömavbrott mitt under vägningen. Vi har vårt förråd på tredje våningen och jobbar på första... inte ström - ingen hiss... så vi var smått oroliga medan vi väntade på att strömmen skulle komma tillbaka. I skenet av levande ljus klarade vi av vägningen och en del av lektionen, sen kom strömmen tillbaka. Tack o lov! Vad skulle vi annars gjort med skåpen och alla grejer...?

Just idag känns det väääääldigt långt till sommaren...

.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad av ett litet fotavtryck: