tisdag 27 september 2011

Studentmössedjungel!

En sån mössa blev det!
Senior hade studentmösseutprovning igår i skolan och ringde glatt hem och berättade att han beställt en mössa för 911 kr!!!!!!!! "Är du helt galen???" Var förstås min spontana, milda och lugna fråga... Jo, han tyckte väl att det var lite dyrt, men alla andra beställde ju så då gjorde han också det. Glöm det, sa jag - vi köper den någon annanstans. Så satte jag mej och kollade runt.

Direkt hittade jag flera stycken som var mycket billigare men som såg exakt likadana ut, med brodyr och allt annat som man tydligen ska ha nu för tiden. Undrar när jag blev 100 år gammal? För ungefär så kändes det när man såg skillnaden mot när jag tog studenten 1987. Då hade man bara en vit mössa, punkt slut. Nu ska det vara programmets namn, sitt eget namn och en massa annat onödigt (i mina ögon) bling.

Nu på förmiddagen tittade Senior och jag tillsammans och hittade C-L Seifert som hade snygga och mer prisvärda mössor. Senior snickrade ihop samma mössa som han beställt från skola och den här gången kostade den 430 kr inkl frakt. Det tycker jag låter mycket bättre! Nu är det iofs inte jag som betalar, det får sonen göra - men ändå. Lika bra att göra honom prismedveten även när det gäller detta.

Snacka om att eleverna blir lurade! Här kommer företag till skolan och lockar med grejer inför studenten, 9 månader innan det är dax. Klart ungdomarna blir lockade! Nu hoppas jag verkligen att Senior tipsar sina kompisar om den här sidan, så att flera kan köpa grejerna lite billigare. Så kanske man kan gå på en extra fest istället för de pengar man sparar.

Till er föräldrar säger jag bara: KOLLA RUNT! Det lönar sej mer än man tror  :-)

.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad av ett litet fotavtryck: