onsdag 28 september 2011

Så vill jag oxå bli!

Tänk att vara 96 år och så pass pigg att man bestämmer sej för att flytta utomlands. Härligt tycker jag! Det har Eva från Karlskrona bestämt sej för att göra. Så pigg vill jag oxå vara i den åldern, annars vill jag nog vara död.

Min lilla farmor är 90 år gammal, hon skulle definitivt inte byta land frivilligt. Hon bor 7 trappor upp, alldeles ensam, är väldigt förvirrad och klarar sej inte själv längre. Vi vill att hon ska flytta, men bara ett par mil, hon själv tycker lite olika beroende på vem som frågar och när man frågar. Till mej har hon sagt i flera år att hon vill flytta, till alla andra har hon sagt tvärtom. Nu har hon iaf gått med på att flytta närmare oss för att få lite mer hjälp. Så nu väntar vi bara på rätt boende till henne.

Jag är inte rädd för att bli gammal, tvärtom! Jag ser faktiskt fram emot att bli äldre och klokare och få mer egen tid. Tänk va fantastiskt den dagen man har barnbarn (om man nu får några) som man kan hjälpa föräldrarna med och kanske resa bort med. Coolt! Att ligga barnen till last är inget som jag heller har problem med. Jag har tagit hand om dem, de ska nog få ta han lite om mej också när den dagen kommer  :-)

Men jag tror inte att jag kommer att flytta utomlands, även om det lockar och alltid har lockat. Jag vill vara nära mina föräldrar och senare mina barn och ev barnbarn. Kanske långresor på 8-10 veckor när det är som kallast, men jag vill bo i Sverige.

Jag önskar Eva ett stort lycka till och hoppas att man får läsa om henne igen om hur hon har det i Thailand. Hoppas hon blir nöjd och tycker om värmen.

.

1 kommentar:

  1. Jag läste detta också! Tuff tant, väldigt coolt. Om hon nu stannar, hon hade ju returbiljett också.
    Nja, jag skulle VILJA flytta till värmen, men... nä.

    SvaraRadera

Jag blir så glad av ett litet fotavtryck: