lördag 20 augusti 2011

Det är över!

Dagen D är över och vi alla är supernöjda! Vi hann får klart allt och allt blev superbra!

Klockan 11 kom den första, Seniors mattelärare, sen drällde det in folk konstant fram till 18.30 då vi var samlade för att äta kräftor. Det absolut roligaste för min del var att min kompis T kom hit. T och jag jobbade samtidigt i Gambia 90-91 och blev goda vänner. Vi har inte setts särskilt mycket men lyckats hålla kontakt via mail och facebook. Det var 15 år sedan han senaste besökte oss, han bor utomlands, så det var på tiden  :-) 

Sen var det förstås himla kul att folk som inte varit här på länge tyckte att vi fått det så fint. När man får höra det, är det lixom pricken över i. Jag är ju jättenöjd med vad vi gjort och nu fick man lixom lite betyg från andra på hur man lyckats.

Tror det blev sammanlagt 16 pers som kom på förmiddagen och då fick Senior massor med bra presenter. Jag hade skaffat ett bensinkort som folk satt in pengar på, den utlimata 18-årspresenten! Nu har han pengar så han kan tanka fullt flera gånger! Åsså fick han alltså vår present... biljetter till Killer Queen på Annexet den 22 oktober. Ett slags "fake-queen", en gupp som ser ut som Queen och som spelar Queens musik. En show som tom de tre återstående medlemmarna i den riktiga gruppen tycker är strålande och som kritikerna rosat. Vi har biljetter i mitten på första bänk! Tror ni att Senior blev lycklig?

Till kräftorna kom 16 pers till, tyvärr blev Lilla M dålig så hon stannade hemma tillsammans med pojkvännen T. Men Stora M kom iaf, det var skoj! Och hon kommer tillbaka nästa helg för att spela cup här i Tumba, så då får hon bo hos oss. Då ska vi se om Lilla M kan komma hit då istället.

Vid 22.30 droppade folk av. Det var faktiskt helt lagom för oss. Stora M fick med sej massor med mat hem till sej och Lilla M. Vi kommer nämligen ha matrester för en vecka framöver... När alla gått trillade vi ihop framför tv´n. Senior är nöjd, det är huvudsaken  :-)

Nu ska han bara fylla år oxå... det blir på måndag!

.

2 kommentarer:

  1. Det var ju kul! Och vilken bra idé det där med bensinkortet! Senior blev nog supernöjd.;)

    SvaraRadera
  2. Ja, visst var det en strålande bra idé! En av de bästa jag haft tror jag minsann :-)

    SvaraRadera

Jag blir så glad av ett litet fotavtryck: