onsdag 28 oktober 2009

Ingen bra matte just nu

Ibland ska man faktiskt inte ha något husdjur, just nu är en sån period. Vi är skitdåliga på att gå ut med honom och verkligen ta oss den tid han behöver ute. Självklart får han komma ut, men det är ingen långpromenader eller lekstunder ute direkt. Det är mer "Vem orkar/hinner/är- frisk-nog för att ta en kiss- och bajsrunda idag då?"

Då får det dåliga samvete en skjuts framåt igen. Tycker inte jag hinner något alls just nu, å då är jag ändå ledig väldigt mycket i jämförelse till många andra. Jag ligger efter med papper och annat pyssel. Det enda jag tycker vi gör bra är att vi äter lagad mat från grunden 2 ggr per dag och vi har kläder på kroppen som är hela och rena. Jo, just det... Ungarna får väldigt mycket kvalitetstid just nu. Vi pratar och umgås MYCKET!

Men som sagt... Stackars Baileys behöver mer motion och lek ute. Det behöver ju jag med... så varför är det så svårt. Ja, det är tiden, kylan, regnet och framför allt att han inte gnäller på oss. Han lägger sej i min säng och sover, eller i Seniors vattensäng. Han verkar nöjd ändå lixom... men jag vet ju att han behöver komma ut mer. Så nu ska jag "bara" fixa ett par grejer sen SKA vi gå ut. Lovar!

.

6 kommentarer:

  1. Då kanske de är dags att ses nån dag med hundarna då som vi pratat om tidigare;-)
    Kanske vill busa lite med Rottispojken, då han inte längre är halt vill säga.
    Ha de gott!!

    SvaraRadera
  2. Absolut! Det skulle vara hur kul som helst! Jag kan varje förmiddag :-)

    SvaraRadera
  3. Jag kan nästa vecka, torsdag fredag förmiddag nästa vecka. Kan du då?
    Denna veckan är nog knappast ide att hoppas på då han e så halt ännu;-(
    (Nästa vecka är ovanligt fullspäckad, därför jag endast kan tors fred,) i vanliga fall kan jag alla förmiddagar i veckan utom måndagar för då jobbar jag 8-22!
    Vad säger du?
    Kram

    SvaraRadera
  4. Jag känner bara till bra promenadställen här i närheten där jag bor, men jag har ju bil så att åka ut till er är inget problem heller om du vet nåt bra ställe.
    Tycker de är bra att kunna ha dem lösa då de bekantar sig med varandra, så något ställe där de funkar vore ju bra.
    Tid? Ja allt från 9 går bra för mig.
    Du får bestämma;-)

    SvaraRadera
  5. Öppna fält vet jag inte riktigt var vi ska få tag i här, där det inte passerar folk alltså. Baileys drar som en avlöning om han hittar något intressant, så det måste vara ett STORT område. Ge mej förslag - så kommer vi. Helst inte innan 10...

    SvaraRadera

Jag blir så glad av ett litet fotavtryck: