måndag 11 juli 2016

Veckomatsedel v 28

Så var det måndag igen och många av er är mitt upp i semestern. Hur gör ni med maten och vikten? Struntar ni allt eller gör ni som vi brukar göra och lägger på ett extra kol? Jag tycker att semester är som gjort för att bry sej om sin kropp lite extra. Det finns tid att planera och motionera och det blir så mycket roligare när man gör det tillsammans med sin partner.

Jag har det ganska lugnt just nu medan Martin jobbar. Mina dagar går mest åt till träning, hundpromenader och förberedelser inför bröllopet. Jag försöker få ordning på packningen inför resan, vilket är lättare sagt än gjort. Det är helt underbart att få åka på kryssning, men det kräver ganska mycket kläder eftersom varje middag ska vara uppklädd.

Jag ha en massa skitsnygga klänningar, men de kräver att jag håller vikten och gärna går ner lite till. Så viktkampen fortsätter! Vågen pekar snällt neråt, det är bara att fortsätta!

Så här ser veckans matsedel ut. Håll till godo!

Måndag: Pasta Carbonara Leggera 10 SP/ 10 PP
Tisdag: Krabb- och räkgratäng 8 SP
Onsdag: Kyckling med timjan- och senapssås 6 SP plus ris
Torsdag: Fylld Aubergine 4 SP
Fredag: Vitlöksräkor med ris 6 SP/ 5 PP plus ris
Lördag: Filé i dragon och senapssås 4 SP/ 5 PP plus ris
Söndag: Vegetarisk moussaka 6 SP/ 6 PP

Ha en fin vecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad av ett litet fotavtryck: