torsdag 30 juni 2016

Brudbuketten beställd!

Detaljerna inför bröllopet faller så sakteliga på plats. Även om vi bara ska ha en vigsel för de närmaste så är det ändå lite att fixa, sånt man inte tänker på.

Jag har ju funderat på det här med blommor. Måste man verkligen ha en brudbukett? Nej, det måste man inte, men bröllopsbilden kanske ser lite vackrare ut? Så efter mycket funderande bestämde jag att jag nog ville ha en bukett ändå, en liten!

Så igår åkte vi upp till vår närmaste blombutik här i Tumba och pratade med tjejen där. Vi kom fram till att jag ska ha en liten rund bukett med lite grönt som hänger ner över handen. Det blir rosa pioner i olika nyanser, mest knoppar och krämfärgade rosor. Martin får en matchande ros i knapphålet. Eftersom det är han som hämtar buketten, så är det han som får inspektera den innan han betalar. Då sitter jag hos frissan  :-)

Betala ja... har ni någon aning om vad tex en brudbukett kostar? Det hade inte jag. Blommor är ju ganska dyrt och pioner känns som stora, dyra blommor. Men det blev inte så illa tycker jag, runt 500 kr kommer det att kosta. När det gäller en brudbukett så är det ju inte bara blommorna som kostar, själva buketten är ju ett litet konstverk i sej. Himla skönt att vara färdig med den biten!

Jag har fått hem mina nya glasögon också, som jag designat för att passa klänningen. På Favoptic kan man få sitt eget print på bågarna, något jag testat förr och blivit supernöjd. Förut har det varit svarta bågar med guldtassar och mitt namn, men de passar ju inte riktigt en rosa klänning... Så den här gången valde jag en bild med körsbärsblommorna i Kungsträdgården som jag tog i våras. I mitten av varje blomma har jag limmat fast en strassdekoration för att få lite bling. På sidan limmade jag även fast ett litet hjärta på varje sidan. Nu passar de klänningen perfekt!

Jag gillar Favoptic och köper alla mina glasögon där. Jag går dit för en synkontroll och sedan väljer jag glasögon och tar alla detaljer på nätet. Jag har dubbelslipade glas, extra tunna, anitreflex och mitt eget print, allt detta betalar jag bara 2650 kr för! Lite skillnad mot de glasögon jag fick akut direkt efter krocken som kostade 7500... och det är tydligen ändå inte så illa. Har man inte behov av dubbelslipade glas kan man få glasögonen för runt 500 spänn, jag köpte flera olika förut så jag kunde mactha kläderna jag bar. Lite lyxigt kanske, men kul!

Nu ska vi bara bestämma maträtterna till vigsellunchen, sy om klänningen, hämta smyckena, fixa äktenskapsförordet och lite annat smått och gott. Sen är allt klart! 24 dagar kvar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad av ett litet fotavtryck: