torsdag 28 april 2016

Inte bara vackra - smarta också!

Jag gillar att ge komplimanger och idag vill jag lyfta upp två av Sveriges vackraste kvinnor! Det finns förstås många, många som jag skulle kunna skriva om (och har skrivit om tidigare) men idag väljer jag just dessa två.

Den ena är Yvonne Ryding. Sveriges och till och med Universums vackraste kvinna 1984. Den andra är Susanne Delastacia. Nyhetsankare och enligt mej Sveriges vackraste kvinna 2016. De här två är inte bara så vackra så man får ångest, utan även smarta och jäkligt trevliga!!!

Yvonne träffade jag redan på 80-talet, sen hade vi ett samarbete i mitten på 90-talet och tappade sedan kontakten fram till för några år sedan då vi hittade varandra på Facebook igen. Nu stöter vi på varandra titt som tätt på olika event. Jag är så troligt glad att vi hittat tillbaka till varandra igen!

Susanne fångade mej med sina otroliga ögon genom tv-rutan för ganska länge sedan och när jag träffade henne för ett par år sedan var jag tvungen att gå fram till henne och ge komplimanger för just ögonen. Jag vet inte hur många som gör som jag, men förmodligen inte tillräckligt många. Hon blev både överraskad och otroligt glad och efter det har även vi setts i olika vimmel och håller kontakten via Facebook.

Två kvinnor som kanske upptäckts pga av sitt utseende, men sedan byggt upp varumärken med sin intelligens och numera driver framgångsrika företag. Man kan alltså vara både vacker, smart och trevlig!!! De är 40+ och blir bara smartare och vackrare vart efter åren går, tycker jag! Just när det gäller företagande så tror jag att ålder kan vara en fördel, man ser lite mer vad som är viktigt.

Susanne har häcken full med barn och uppdrag medan Yvonne och jag bara har oss själva och våra företag att tänka på. Yvonnes hudvårdsserie är en succé som hon kämpat hårt med. Skitbra grejer måste jag säga! Har ni inte testat dem så gör det!

Susanne! Vi måste ta en ny bild!
Jag är alltså bekant med två av Sveriges vackraste kvinnor och det är inte utan att man får lite mindervärdeskomplex när man står bredvid eller är med på samma bild. De har lixom allt! Längden, formen, håret... hela paketet! Bredvid dem ser man väldigt mycket ut som en trött halvfigur... inte mycket att göra något åt tyvärr... men eftersom de är så himla mysiga och gulliga så kan man ta det.

Vad jag vill med detta inlägg är att säga att det finns otroligt mycket duktiga kvinnor runt oss, som är värda att lyfta upp lite extra. Jag gör det lite då och då (ja, jag lyfter även upp duktiga män...) men det här är nog första gången jag pushar lite extra för redan kända personer, annars brukar jag lyfta upp "doldisar". Men eftersom en del kanske tror att vackra kvinnor inte har något innanför pannbenet, så kände jag att jag ville ge dessa två lite extra idag. Två tjejer som kämpat för att komma dit de är idag och som kommit långt!

Vem skulle du vilja pusha lite extra för?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad av ett litet fotavtryck: