söndag 17 maj 2015

Strumpbyxor i maj!

Efter gårdagens solsken blev det regn igen idag. Jag blir snart galen på det här vädret! Varför kan det inte vara sol två dagar i sträck? Det är 17 maj och jag har strumpbyxor för att inte frysa!!! När ska det bli varmt på riktigt?

Idag är det dax för hemfärd och det ska faktiskt bli skönt. Det här har definitivt inte varit någon semester och vi är trötta. Så nu ska vi packa ihop oss och dra iväg till sista anhalten innan båten, ytterligare ett museum ska besökas innan vi åker på båten.

På båten hem ska vi träffa intendenten angående min jacka. Jag skickade bilder till henne igår och beskrev hur illa bilarna var parkerade och hur nära de stod dörren in till båten och var det borde finnas olja som alltså numera sitter både på min jacka, ryggsäck och byxor. Hon skulle skicka bilderna till kaptenen och förmodligen får killarnas på bildäck lite skit. Vilket är befogat.

Vi ska äta buffén ombord och sedan rulla hem och hämta pälsbollen. Ikväll blir det bara lugnt. Pälbollen kommer få mycket kärlek  ;-)

Hör senare!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad av ett litet fotavtryck: