onsdag 7 september 2011

Vad tar du med dej?

På radion idag pratades det om inredning och programledaren frågade: vad tar du med dej om det börjar brinna?

Jag började tänka... gick igenom rum för rum och insåg att jag inte skulle ta med mej en enda inredningsgrej. Jag är helt enkelt inte så fäst vid grejer att jag inte skulle kunna avvara något. Eller det kanske handlar om intresse? Allt man har går ju att ersätta... förutom en grej faktiskt. Jag fick en tavla målade till mej när jag fyllde 18, den skulle jag nog försöka få med mej. Den är både dedikerad och signerad till mej, så den går ju faktiskt inte att ersätta.

Skulle jag vara tvungen att ta med mej något så är det den bärbara datorn. Där ligger ALLA bilder jag någonsin tagit, plus i den externa hårddisken. OCH kameran. Inredning skiter jag alltså i, men mina bilder är jag rädd om, de går inte att ersätta.

Så än en gång har jag insett att jag inte är en materialistisk prylgalning. Det enda jag bryr mej om är mina minnen och mina bilder. Sen är det klart att jag skulle rädda hunden och ungarna, men de är ju faktiskt inga grejer  :-)

Har du någon grej du skulle göra allt för att ta med dej?

.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad av ett litet fotavtryck: