fredag 26 augusti 2011

Dålig stil!

Jag gillar inte folk som kommer för sent eller inte dyker upp alls utan att säga nåt... det är respektlöst helt enkelt. Visst kan det hända saker som försenar eller förhindrar en att komma, men då finns det ju telefon. Om inte annat, så kan man iaf ringa i efterhand och be om ursäkt.

I onsdags hade Seniors skytteledare bett Senior och hans kompis O om hjälp att instruera en ny skytt. Skytten som skulle komma är en känd artist som bor här i närheten och som vi vet har mycket runt sej både med jobb och familj. Denne hade ringt till skytteledaren och bett om att få komma upp och testa att skjuta. Killarna var där i tid, förberedda till tänderna förstås. De väntade... och väntade... och väntade... ingen dök upp! Inget meddelande eller telefonsamtal - noll!

Jag tycker det är skitdåligt! Man har alltså tagit kontakt och vet att folk förberett för ens ankomst. Killarna har avstått sitt eget träningspass för denne persons skull. Inget har fortfarande hört något men skytteledaren skulle ringa personen idag. Tycker nog att en ursäkt skulle sitta på plats. Så om du läser detta - du vet ju vem du är... hör av dej till killarna och bestäm en ny tid. Du är mer än välkommen till klubben, så länge du, precis som alla vi andra, passar tiden och respekterar att vi också har ett liv utanför skyttehallen.

Det är aldrig roligt att stå och vänta. Det tror jag inte någon tycker!

.

2 kommentarer:

  1. God morgon!
    Jag skulle också bli skitarg, besviken...
    En del kan inte sätta sig in i andras situationer.
    Ha en bra dag, kram!

    SvaraRadera
  2. Särskilt som killarna hade förberett sej en hel del. De blev inte arga det var det jag som blev :-)

    SvaraRadera

Jag blir så glad av ett litet fotavtryck: